• Inteamanda

Hcg som inte stiger, fortfarande gravid?

Jag är gravid i vecka 5+3 (uppskattningsvis).

Så fort jag plussade fick jag komma in till gyn då jag äter p-piller och inte har en aning om hur långt gången jag är. Jag beräknas då vara väldigt tidig, vid ultraljud ser man bara en förtjockad slemhinna i livmodern och mitt hcg är 125.

Förra veckan hade jag lätta blödningar så fick komma in för ultraljud och hcg.

Onsdag (4+5) var mitt hcg 1629. Normalt!

På ultraljudet (4+6) i torsdags såg man en hinnsäck men ingen gulkropp.

Fredag (5+0) hcg 1679. Alltså verkligen inte dubblat, knappt ökat.

Idag (5+3) var mitt hcg 1745. 

Jag hade ett ultraljud inbokat imorgon men ringde och frågade om jag kunde komma in idag istället då jag var väldigt stressad att det kanske skulle vara utomkvedshavandeskap.

På ultraljud idag så ser de en gulkropp, alltså har graviditeten fortsatt utvecklas.

Läkaren menar att det potentiellt fortfarande är en frisk graviditet och att hcg är väldigt inidviduellt och har bokat in ultraljud nästa vecka, då borde vi kunna se hjärtslag - om inte konstateras mest troligt missed abortion.

Jag frågade om hon verkligen trodde detta kunde vara en frisk grav, allt jag läst om hcg tyder på ofostrigt men hon tyckte inte alls det var omöjligt. Har någon varit med om något liknande? Det känns väl ändå för bra för att vara sant?

• Svar på tråden Hcg som inte stiger, fortfarande gravid?
  • Inteamanda

Ingen som vet mer om hcg än jag? Solskenshistorier? Kanske fler tvärtom - som slutat i missfall?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hcg som inte stiger, fortfarande gravid?