Han var mer expressiv i sin tidigare relation. Betyder det att han älskar mig mindre?
Hej allihoppa. Har ett problem som många säkert tycker är ett ickeproblem men here goes...
Jag är expressiv med mina känslor men med min nuvarande pojkvän har jag fått hålla tillbaka. Har varit ihop i 1.5 år och han har sagt att han älskar mig EN gång, han sa det tillbaka när jag sa det först.
Han har sagt saker som "tycker så mycket om dig" och att jag är "skitfin" men det är ju inte riktigt samma sak. Han har sagt att han är kär i mig men bara i början när vi blev ihop. Jag har lust att säga det oftare men vill inte att han ska känna sig "tvungen"att säga det tillbaka. Efter sex säger han ofta hur sexig och het jag är vilket gör mig lite ledsen ibland om jag ska vara ärlig. Längtar efter att höra mer romantiska saker.
Saken är den att han verkar varit mer expressiv i sin relation till exet. Hur vet jag det här? I går lagade vi mat och han bad mig plocka fram en kokbok från ett annat rum. Ur boken trillade ett kort -han hade fått boken i present av sitt ex och där stod det saker som "älskarälskarälskar dig för evigt" och massa romantiska saker. Har sett liknande exempel på kärleksbetygelser i böcker han har (Han och jag är väldigt bokintresserade och han har visat mig många av böckerna självmant, förmodligen hade han glömt stt många av demn innehåller kort/text på insidan). Nu är det ju förvisso HON som skrivit korten och inte han men tror liksom inte att nån skulle skriva sådana kärleksbetygelser till någon som inte sa liknande tillbaka.
Kanske löjligt. Hon är ju ett ex och utgör inget hot NU. Men vetskapen om att han är kapabel till sådana ord gör ont i mig. Kokboken fick han i present för över 10 år sedan men de var ihop länge, längre än jag någonsin varit med nån. Kanske är det därifrån min osäkerhet kommer.
Skriver i hopp om lite perspektiv. Är vissa mer expressiva i sina tidigare relationer utan att det nödvändigtvis betyder att de känner mindre för sin nuvarande? De blev ihop som unga, ca 25 tills de var 40. Jag är ca 10 år yngre än honom, de var jämnåriga om det är relevant.