• Anonym (Tveksam)

Fortsätta dejta?

Jag har dejtat en man som jag träffade irl, i ca 3-4 månader nu. Det kändes så uppfriskamed att ha "lyckats" träffa någon irl och inte via nätet, men tyvärr så tar sig relationen konstigt nog inte. och jag börjar märka vissa egenheter som för mig känns lite väl speciellt, lite konstigt. alla har ju sina små egenheter kanske, men borde nog känna att det var mer charmigt än märkligt vid det här laget. Min undring är, när upplever ni att det är dags att avsluta dejtfasen, om känslorna liksom inte riktigt tar sig?
    jag har tex pratat med honom om att jag upplever att energin känns lite låg...han smsar bara, ej telefonsamtal. Pussemojisarna uteblir och det är noll ansträngning i att försöka skapa romantik, eller intresse för mig som person. Ni vet sådär när man bara sitter och pratar med varandra om upplevelser, värderingar, vilket liv man levt, drömmar....svårare än så behöver det inte vara. Jag försöker ibland, men får liksom inte riktigt gehör. Han lever mest upp när han får prata om sina husdjur....när jag lyfte lite på locket om vart känslorna egentligen är så ville han inte alls kännas vid någonting. 
    jag vill nog ha mer glöd, eller åtminstone fart på intresset såhär i första fasen om ni förstår. 

jag har tidigare nätdejtat litegrann och känner igen det här lite ....särskilt för oss som inte är 25 längre upplever jag att man inte orkar anstränga sig riktigt. Ens undermedvetet i de små sakerna, alltså det här att vilja veta saker om den andre personen. Det är bara gott med lite sällskap, och så småningom lite sex. 

men om båda ändå Har intentionen att träffa en livskamrat, är inte detta beteende lite väl torftigt?

• Svar på tråden Fortsätta dejta?
  • Anonym (He's just not that into you)

Inse att han inte är särskilt intresserad.... Ni borde vara i förälskelsefasen just nu och han skiter rätt mycket i dig.

Wake up and.... Kaffe

• Anonym (Tt)

Vill bara inflika att man behöver inte prata i telefon för att det ska vara/bli seriöst. Alla är olika. Jag och min partner har vart tillsammans i snart 2 år och vi smsar mest. Inget jag ens reflektera över i början om att han skulle vara ointresserad utav mig bara för att vi inte började ha telefonsamtal istället. Vi är dessutom såpass gamla att när vi var unga så fick vi antingen ringa på hemtelefon eller gå/ åka till varandra för att prata.

• Anonym (Tveksam)
    Anonym (Tt) skrev 2024-11-24 12:57:01 följande:

Vill bara inflika att man behöver inte prata i telefon för att det ska vara/bli seriöst. Alla är olika. Jag och min partner har vart tillsammans i snart 2 år och vi smsar mest. Inget jag ens reflektera över i början om att han skulle vara ointresserad utav mig bara för att vi inte började ha telefonsamtal istället. Vi är dessutom såpass gamla att när vi var unga så fick vi antingen ringa på hemtelefon eller gå/ åka till varandra för att prata.

Håller helt med dig, jag kommer nog från ungefär samma generation :)
    jag tänker mer att även med sms kommunikation kan man jobba lite för närheten. Kommunikationen stannar vid något ytligt och fördjupas liksom inte riktigt, och då växer känslan av att man bara blir ett sällskap. Det stannar liksom vid någon gullig bild på hans husdjur, "hur var din jobbdag?
    etc...Bara för att förtydliga vad jag tankarna snurrar kring.
  • Anonym (He's just not that into you)

Men hallå, det är inte frågan om man sms:ar eller ringer, han visar ju tydligt att han inte är intresserad av dig!

Svar på tråden Fortsätta dejta?