• Masse10

Att arbeta i renrum

Ni som jobbar i renrum? Hur är det? Är det omständigt att ta sig in och ut varje arbetsdag i renrummet? Måste man klä sig sin egna kläder och ta på arbetskläder? Måste man ta av sig även de egna underkläderna? Är det inte varmt och obekvämt i ett renrum? Finns det personal som håller koll på en så att man inte fuskar med arbetskläder?

• Svar på tråden Att arbeta i renrum
  • asdfgh

Jobbar inte där själv, men har jobbat på ett sjukhus där jag tidvis behövde utföra jobb på sterilcentralen. De som jobbade där inne var klädda som de på operation, dvs i arbetskläder i tyg samt en engångshuva på huvudet. De kläderna är superbekväma och som att springa omkring i mjukisar hela dagen.
    Vi som bara skulle in och ut fick däremot dra på en snorvarm rock och hyfsat obekväm mössa över våra vanliga kläder.
    Kan inte tänka mig att renrum är värre än steril

• Masse10

Tack för svat, det är inte så betungande att arbeta i renrum, vad jag förstår? Har alltid föreställt mig att det är omständigt att passera både in och ut.

• Anonym (Jag)
    Masse10 skrev 2024-12-19 03:45:49 följande:

Tack för svat, det är inte så betungande att arbeta i renrum, vad jag förstår? Har alltid föreställt mig att det är omständigt att passera både in och ut.

Det är en hel vetenskap att passera ut och in, väl inne är det som det är. Inte jättebekvämt med "mössa" och munskydd kan jag säga.
    Plus att rörelser måste göras i ultrarapid.

Jobbade max 2 timmar i streck.
Svar på tråden Att arbeta i renrum