• Anonym (Bert-Åke Räv)

För lite bekräftelse

Jag vill ha mer bekräftelse och intimitet av min fru. Det handlar inte (bara) om sex, jag är ganska nöjd med en gång i veckan, även om det kunde vara mer varierat.

Jag vill att hon klappar mig på kinden, säger att hon gillar något särskilt jag gör eller har gjort, köper blommor. Men hon säger att hon "inte är sån", och att hon aldrig kommer att kunna leva upp till mina önskemål.

Frustrerande, det gör att jag fantiserar om att vänstra med någon, eller helst att frun accepterar att jag har en kvinna till i mitt liv.

Vad tycker du?

• Svar på tråden För lite bekräftelse
  • Anonym (F)

Du har ett val. Antingen acceptera att det är sån hon är eller skilj dig. Eller sätt dig ner och förklara läget, att det är ditt val om hon inte kan tänka sig att börja visa uppskattning. Om hon inte vill/kan ändra sig inom rimlig tid (kanske en månad om ni inte har barn, annars två), då är det bara att skicka in papper.

• Anonym (Bert-Åke Räv)
    Dexter dot com skrev 2024-11-23 15:55:27 följande:

Har hon aldrig gett dig bekräftelse eftersom hon säger att hon är inte är sån?

Jo, hon ger mig bekräftelse på sitt sätt, och jag försöker uppfatta och uppskatta det, som att hon alltid håller mig i handen när vi är ute och går. Saknar dock starkare signaler och mer verbala.
  • Anonym (Bert-Åke Räv)
    Anonym (F) skrev 2024-11-23 17:44:50 följande:

Du har ett val. Antingen acceptera att det är sån hon är eller skilj dig. Eller sätt dig ner och förklara läget, att det är ditt val om hon inte kan tänka sig att börja visa uppskattning. Om hon inte vill/kan ändra sig inom rimlig tid (kanske en månad om ni inte har barn, annars två), då är det bara att skicka in papper.

Vill inte verka dryg, men det där "acceptera eller skilj dig" dyker upp ganska mycket i FL. Jag tycker att det låter för enkelt, något som äör väldigt svårt, Hoppas att det finns andra, mer fantasifulla sätt.
  • Dexter dot com
    Anonym (Bert-Åke Räv) skrev 2024-11-24 07:35:59 följande:
    Jo, hon ger mig bekräftelse på sitt sätt, och jag försöker uppfatta och uppskatta det, som att hon alltid håller mig i handen när vi är ute och går. Saknar dock starkare signaler och mer verbala.
    Om hon aldrig tidigare gett dig den bekräftelsen du nu efterfrågar får du acceptera hennes sätt. Om hon däremot tidigare gett dig mer bekräftelse och slutat så är det ju något som förändrats och då får ni ju reda ut vad som fått henne att sluta.
  • Anonym (F)
    Anonym (Bert-Åke Räv) skrev 2024-11-24 07:37:25 följande:
    Vill inte verka dryg, men det där "acceptera eller skilj dig" dyker upp ganska mycket i FL. Jag tycker att det låter för enkelt, något som äör väldigt svårt, Hoppas att det finns andra, mer fantasifulla sätt.
    Ja men det kan ju bero på att man inte har så många val. Om inget förändras då är det de enda två möjligheterna, eller hur? För om hon inte vill jobba på relationen, vad har ni då, egentligen?

Nej, det finns inga fler "fantasifulla" sätt. Eller söker du bara ursäkter för att få ligga runt? Visst, fråga om ni kan ha en öppen relation, eller bete dig som ett svin och var otrogen. Det är ditt liv. Jag trodde att du ville ha lösningar där du INTE beter dig illa.
Svar på tråden För lite bekräftelse