• Anonym (Pi)

Panna som Arlanda son mobbad

Min son blir mobbad kallad för att hans panna är som hela Arlanda? Han ser helt normal ut o jag undrar va detta står för? Aldrig hört uttrycket?

• Svar på tråden Panna som Arlanda son mobbad
  • lfc

Se över hans frisyr. Går att göra mkt med håret och hur pannan ser ut. 

• Anonym (Pi)

Absolut tänker det och men tycker han ser helt normal ut. Vad menas med uttrycket någon som använder eller hört det? Lite lättare om man vet vad det står för jag kanske är dum men fattar inte 

• Anonym (r)

tippar på långa landningsbanor

• Anonym (My)

Bara för att de säger saker om hans panna behöver inte det betyda att det är något konstigt med den. Barn (och vuxna också ibland) kan hitta de mest märkliga saker att reta andra för. Någon säger en sak en gång, mer eller mindre taget ur luften, och så blir det ett etablerat skämt som man använder för att trycka ner någon. 

Jag blev själv retad för en sak som inte alls var sant, när jag var barn, och det gick liksom inte att försvara sig ändå. Det var inte anklagelsen som sådan som var problemet utan att det var alla mot en. De ville få mig att känna mig maktlös och hittade på ett sätt som funkade.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Hur gammal är han? Har han vänner?

Aldrig hört det uttrycket och fattar inte vad som menas? Stackars

• Anonym (Erik)

Har hört det nån gång. Kan det varit på TikTok?

• Anonym (Hur skoj?!)

Hahaha det var det bästa uttrycket jag hört på länge! Ska lägga det på minnet :D
    Trist för ditt barn dock.

• Häegertz
    Anonym (Hur skoj?!) skrev 2024-11-25 10:24:31 följande:

Hahaha det var det bästa uttrycket jag hört på länge! Ska lägga det på minnet :D
    Trist för ditt barn dock.

Synd om sonen men som uttryck räknat så var det sjukt roligt. Jag ska använda det. Dock bor jag i skåne så jag kommer att jämföra med Kastrup istället. 
  • Anonym (ST)
    Anonym (Pi) skrev 2024-11-23 12:54:54 följande:

Absolut tänker det och men tycker han ser helt normal ut. Vad menas med uttrycket någon som använder eller hört det? Lite lättare om man vet vad det står för jag kanske är dum men fattar inte 

Betyder bara att han har stor panna. 

Barn säger så mycket skit så hälften kunde vara nog. De försöker bara hitta hans svaga punkt. 

Han kan alltid skaffa lugg om han känner sig träffad. 
Svar på tråden Panna som Arlanda son mobbad