• Anonym (T)

Sambo ska plötsligt träffa sin familj på föräldraledighet

Vi har en son på 1,5 år. Jag är fortfarande föräldraledig. Relationen till min släkt är otroligt bra. De träffas flera gånger i veckan, kan vara barnvakt utan problem. Jag har alltid fattar att min sambo inte har lika bra relation tilll sin familj. De bråkar inte eller så, ses på högtider men trots de bor 1-2 mil ifrån bara ses de inte så mycket. Innan vi gick barn sågs de la var 6:e månad. När vi fick barn kom hans mamma ändå varannan vecka första tiden, nu är det varannan månad. Syskonen har vi träffat 4 gånger på 1,5 år. Hans bror fick barn för 3 månader sedan. Vi har inte vart där o hälsat på. min sambo har inte frågat o vi har heller inte blivit ditbjuda. farfar har vi med bara träffat 4 gånger. detta har ju gjort att de är som främlingar för vår son. Jag har verkliegn försökt, har skrivit till hans mamma att det bara är att komma när hon vill, har föreslagit för min sambo om vi inte ska hälsa på flertalet gånger utan någon respons. Nu har jag tröttnat utan det får ligga på honom. Nu ska han Vara föräldraledig en dag i veckan, något som han inte egentligen vill speciellt mycket. Då har han börjat upprepa att de ska åka o hälsa på hans pappa varje dag o grejer. det är ju inte mig emot, men det känns ändå konstigt att det passar då. Det är som han säger så för han tror jag inte vill det. o de kommer ju kännas som att de tror jag inte vill träffa de utan han kan enbart nu när han är ledig vilket inte är fallet. Tycker ni detta är konstigt?

• Svar på tråden Sambo ska plötsligt träffa sin familj på föräldraledighet
  • Tow2Mater

Klart han vill ut ur huset med barnet. Bra om de kan träffas. Letar du alltid problem?

Han kanske har det som ett ställe att åka till, iallafall i borjan, for han vet du skulle klaga om han sa de ska åka på båtmässa och hockeymatch.

• Anonym (.)

Vad är problemet? Förstår inte.

• Anonym (Lotten)

Tycker inte det låter konstigt om han vill träffa sin familj. Han kanske känner att han saknar dem. Varför skulle han säga så för att vara elak? Finns det någon anledning att du tänker så?

Svar på tråden Sambo ska plötsligt träffa sin familj på föräldraledighet