• Anonym (Hals)

Ultraljud halsen knölar

Hej gjorde ett untraljyd idag av halsen pga knölar men får inget resultat förrän nästa vecka. Hann se lite när jag var vänd mot skärmen och det fanns både ett större mörkt område vid nyckelbenet samt ett ställe med något som var Inkapslat men istället vitt upp mot huvudet/örat.

Finns det någon här som vet vad det kan betyda eller som själva har erfarenhet av ultraljud pga knölar.

• Svar på tråden Ultraljud halsen knölar
  • Gaskarl

Det kan betyda att du har en förstorad sköldkörtel, med polyper/cystor. Behöver inte vara farligt, men du får ju snart svar.

• Gaskarl

Man kan absolut raljera över människor med ångest, men ärligt, jag tycker fan synd om den unga, moderna människan, om TS nu är ung. Man läser så många trådar om denna misstänksamhet, idag ångest för att någon yttrade något snällt, så var iaf säkert tanken. Gör några veckor sedan var det en ung kvinna som undrade varför hennes pojkvän sagt, "tack för idag" ..Alltså vad har frambringar all denna osäkerhet..Är inte normalt hyfs och artighet vanligt bland de yngre? Man häpnar ett par tre gånger  varje vecka

• Anonym (Hals)
    Gaskarl skrev 2024-11-22 17:11:42 följande:

Det kan betyda att du har en förstorad sköldkörtel, med polyper/cystor. Behöver inte vara farligt, men du får ju snart svar.

Tack för svar! Jag är närmare femtio år och har barn som jag precis lagat mat till. Nu ska försöka att inte oroa mig mer under helgen och istället ha det trevligt med barnen. 

trevlig helg!

tar för övrigt gärna emot fler svar om det skulle bli aktuellt.

• Gaskarl
    Anonym (Hals) skrev 2024-11-22 17:29:11 följande:

Tack för svar! Jag är närmare femtio år och har barn som jag precis lagat mat till. Nu ska försöka att inte oroa mig mer under helgen och istället ha det trevligt med barnen. 

trevlig helg!

tar för övrigt gärna emot fler svar om det skulle bli aktuellt.

Fel svar alltså. Jag fick det svaret, precis så. Du frågade.
  • Anonym (Hals)
    Gaskarl skrev 2024-11-22 17:33:23 följande:
    Fel svar alltså. Jag fick det svaret, precis så. Du frågade.
    Förstår inte vad du menar?
  • Gaskarl
    Gaskarl skrev 2024-11-22 17:18:35 följande:

Man kan absolut raljera över människor med ångest, men ärligt, jag tycker fan synd om den unga, moderna människan, om TS nu är ung. Man läser så många trådar om denna misstänksamhet, idag ångest för att någon yttrade något snällt, så var iaf säkert tanken. Gör några veckor sedan var det en ung kvinna som undrade varför hennes pojkvän sagt, "tack för idag" ..Alltså vad har frambringar all denna osäkerhet..Är inte normalt hyfs och artighet vanligt bland de yngre? Man häpnar ett par tre gånger  varje vecka

Hamnade i fel tråd, sorry.
  • Anonym (Hals)
    Gaskarl skrev 2024-11-22 17:38:41 följande:
    Hamnade i fel tråd, sorry.
    Ok misstänkte det.
  • Gaskarl
    Anonym (Hals) skrev 2024-11-22 17:37:56 följande:
    Förstår inte vad du menar?
    Du svarade som att du tyckte mitt svar var otrevlig och läskigt, inget som du ville höra. Så uppfattade jag din respons.
  • Anonym (Hals)
    Gaskarl skrev 2024-11-22 18:03:36 följande:
    Du svarade som att du tyckte mitt svar var otrevlig och läskigt, inget som du ville höra. Så uppfattade jag din respons.
    Va?
  • Anonym (Hals)
    Gaskarl skrev 2024-11-22 18:03:36 följande:
    Tror det blir lättare inte missförstå om du håller koll på dina trådar Cool
Svar på tråden Ultraljud halsen knölar