• nea124

Någon modig mamma som har fött i vatten? Ge mig alla tips ni har :)

Jag funderar på att föda min nästa bebis i vatten, och tar gärna emot alla era tips, råd och rekommendationer. Var födde ni? Vad var bäst med att föda i vatten? Är du nöjd med din vattenförlossning? Hade du någon smärtlindring? Vad hjälpte din partner till med? Vilken vecka födde du i? Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Någon modig mamma som har fött i vatten? Ge mig alla tips ni har :)
  • Anonym (Jag)

Jag har aldrig gjort det och det är inte aktuellt den här gången heller eftersom jag ska föda med snitt haha :)
    Men har en bekant som har gjort det, det gick iallafall bra. 

Men det är en sak jag undrar, hur blir det när bebisen ska ta första andetaget då om han eller hon är under vatten? 

• nea124

Anonym (Jag)

Jag förstår :) All lycka till med ditt kommande kejsarsnitt och din bebis! Hjärta Så kul att du har en vän som har gått igenom det.

Ja, det är en fråga jag också undrar över. Jag antar att man "tar" eller "får" upp bebisen ganska snabbt på bröstet sedan och då kommer det naturligt av sig själv, eller hur går det riktigt till? :)

Jag har bara fött på "vanligt" sätt tidigare, har endast badat under värkarbetet, men födde sedan i sjukhussängen, för då erbjöds det tyvärr inte vattenfödslar på det sjukhuset jag födde på (det var ganska många år sedan också).

Men nu vill jag gärna prova på att föda fram så också, verkar så spännande! :)

Svar på tråden Någon modig mamma som har fött i vatten? Ge mig alla tips ni har :)