• Anonym (Orolig)

Läkning med vitt vaselin

Hej!

Jag har varit och tagit bort flera födelsemärken på kroppen med laser. Efterbehandlingen består av att smörja in  områdena med vitt vaselin två ggr per dag. På så sätt kommer det inte bildas någon skorpa. Det har gått två dagar sedan som jag gjorde laser och jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur dessa mörkröda märken kommer läka snyggt utan skorpbildnig. Samtidigt vill man följa läkaren rekommendationer. 

Någon som har erfarenhet av detta? Är det här en ny, oprövad metod? 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Läkning med vitt vaselin
  • Anonym (ingenting)

Mitt barn fick andra gradens brännskada som liten. Fick också smörja med vitt vasselin 2 ggr om dagen. Det syns ingenting alls idag att han brände sig. (Hela bröstet och magen) På somrarna fick han även ha uv-tröja de två första åren.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (ingenting) skrev 2024-11-22 16:59:55 följande:

Mitt barn fick andra gradens brännskada som liten. Fick också smörja med vitt vasselin 2 ggr om dagen. Det syns ingenting alls idag att han brände sig. (Hela bröstet och magen) På somrarna fick han även ha uv-tröja de två första åren.

Vad skönt att höra att det gav så bra resultat på honom! Glad

Hoppas detta ger fint resultatöven på mig. Läste att de som gör tatueringar får smörja in dem med vaselin. 
Svar på tråden Läkning med vitt vaselin