• Anonym (j.a.)

Kan jag vara gravid trots spiral?

Kan man bli gravid trots att man har spiral? Är så himla orolig just nu.
    Har alla symptom på graviditet som utebliven mens, illamående och trött.
    Jag ska köpa ett test senare idag men är livrädd så vågar nästan inre testa..

• Svar på tråden Kan jag vara gravid trots spiral?
  • Anonym (Elena)
    Anonym (j.a.) skrev 2024-11-21 13:17:28 följande:
    Kan jag vara gravid trots spiral?

Kan man bli gravid trots att man har spiral? Är så himla orolig just nu.
    Har alla symptom på graviditet som utebliven mens, illamående och trött.
    Jag ska köpa ett test senare idag men är livrädd så vågar nästan inre testa..

Ja, det kan man bli. 
  • Anonym (j.a.)
    Anonym (Elena) skrev 2024-11-21 13:18:39 följande:
    Ja, det kan man bli. 
    Ja ingenting är ju 100% säkert, det vet jag ju.. Jag har exakt samma symptom nu som när jag var tidigt gravid med mina barn så misstänker det värsta.
  • Anonym (Google is your friend)
    SVAR: En hormonspiral anses vara en av de säkraste preventivmetoderna. Risken att bli gravid med en hormonspiral beräknas vara 0,16 graviditeter per 100 kvinnor under ett år vilket är jämförbart med sterilisering. Om du trots allt skulle bli gravid bör spiralen tas ut så snart som möjligt.
  • Anonym (j.a.)
    Anonym (Google is your friend) skrev 2024-11-21 14:38:13 följande:
    SVAR: En hormonspiral anses vara en av de säkraste preventivmetoderna. Risken att bli gravid med en hormonspiral beräknas vara 0,16 graviditeter per 100 kvinnor under ett år vilket är jämförbart med sterilisering. Om du trots allt skulle bli gravid bör spiralen tas ut så snart som möjligt.
    Jag vet att spiral är tillförlitligt och det var därför som jag valde det nu istället för P-piller, så jag hoppas alla symptom beror på något annat. Men jag har i alla fall köpt ett graviditetstest nu och ska testa, så jäkla nervös bara..Vill verkkigen INTE vara gravid.
  • Anonym (Google is your friend)
    Anonym (j.a.) skrev 2024-11-21 18:09:39 följande:
    Jag vet att spiral är tillförlitligt och det var därför som jag valde det nu istället för P-piller, så jag hoppas alla symptom beror på något annat. Men jag har i alla fall köpt ett graviditetstest nu och ska testa, så jäkla nervös bara..Vill verkkigen INTE vara gravid.
    Förstår det. Man skaffar ju spiral av en anledning liksom... Men du borde inte vara gravid. Annars får du trösta dig med en Trisslott.
Svar på tråden Kan jag vara gravid trots spiral?