• Anonym (Rädd)

Lite orolig

Jag är singel sen 1,5 år tillbaka. jag har ingen sexlust alls, inte ens onanerat på 1,5 år. Hur ska det bli om jag hittar en man? Då måste man ju ha sex. 

• Svar på tråden Lite orolig
  • Freddie K

Det kommer nog att funka när du väl hittar rätt man. Det tror jag i alla fall. .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Kvinna)

Sexlusten kommer om du är attraherad av mannen du träffar om du inte är asexuell. Hur har sexlusten varit i tidigare förhållanden?

• Anonym (Z2)

Börja träna på gym, släpp lös endorfiner så ska du se att din sexlust kommer tillbaka :)

• Anonym (62)

Börja onanera istället. Leta upp någon porr eller program med killar du tänder på. Det är viktigt att hålla fart på sitt sexliv även som singel 

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-11-21 06:07:37 följande:

Sexlusten kommer om du är attraherad av mannen du träffar om du inte är asexuell. Hur har sexlusten varit i tidigare förhållanden?

Den har inte funnits där. har ställt upp på sex ganska mycket tyvärr. Den fanns i mitt första förhållande dock, men då var jag ung. Nu är jag gammal så antar det kanske är åldern som spökar här 
  • Anonym (* )( *)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-21 10:31:57 följande:
    Den har inte funnits där. har ställt upp på sex ganska mycket tyvärr. Den fanns i mitt första förhållande dock, men då var jag ung. Nu är jag gammal så antar det kanske är åldern som spökar här 
    Finns piller för äldre kvinnor som gynnar slemhinnor och bidrar med lite ökad sexlust. Skadar inte att testa dom om dom kan ge dig en spark i rumpan ;) sök på rfsu lust o energi kvinna. 
  • Anonym (Konsekvenser)

Det finns många nackdelar att inte ha sex på lång tid som i ditt fall såsom kroppen fysiologi, ökning på stress, minska självförtroende, koncentration, vissa organer etc...

• Anonym (Rädd)
    Anonym (* )( *) skrev 2024-11-21 17:00:53 följande:
    Finns piller för äldre kvinnor som gynnar slemhinnor och bidrar med lite ökad sexlust. Skadar inte att testa dom om dom kan ge dig en spark i rumpan ;) sök på rfsu lust o energi kvinna. 
    Har inga problem med slemhinnor. Är 40 år
  • Anonym (f)

Du får försöka väcka den och kolla om den är där. Kanske vaknar den annars om du träffar någon men skadar inte att själv göra lite förjobb.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-21 10:31:57 följande:
    Tror faktiskt mer på brist av attraktion än åldern eller har du varit så där pirrigt förälskad och ändå inte vetat ligga?
  • Anonym (mm)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-21 05:25:32 följande:
    Lite orolig

Jag är singel sen 1,5 år tillbaka. jag har ingen sexlust alls, inte ens onanerat på 1,5 år. Hur ska det bli om jag hittar en man? Då måste man ju ha sex. 

Även om man inte ha sex så har man ju sexlust. Hur är det under ägglossningen? känner du inget där heller? att inte onanera på 1.5 år skulle jag se om en oro också.

www.kry.se/din-halsa/vad-beror-lag-sexlust-pa/

kolla in denna sida så kanske du hittar anledningen
  • Anonym (f)
    Anonym (mm) skrev 2024-11-21 19:49:16 följande:
    Även om man inte ha sex så har man ju sexlust. Hur är det under ägglossningen? känner du inget där heller? att inte onanera på 1.5 år skulle jag se om en oro också.
    Inte alls konstigt. Det finns olika typer av lust och att inte bli kåt spontant är INTE något fel.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-11-21 19:40:34 följande:
    Tror faktiskt mer på brist av attraktion än åldern eller har du varit så där pirrigt förälskad och ändå inte vetat ligga?
    Pirrigt förälskad? Det var flera år sen jag var det. Som sagt är gammal nu 😂
  • beli
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-22 22:34:28 följande:
    Pirrigt förälskad? Det var flera år sen jag var det. Som sagt är gammal nu 😂
    Fast du svarade inte på frågan. Frågan var ju om du blivit kåt när du varit förälskad.
  • Anonym (Rädd)
    beli skrev 2024-11-22 22:43:53 följande:
    Fast du svarade inte på frågan. Frågan var ju om du blivit kåt när du varit förälskad.
    Ja det har jag 
  • Anonym (ghj)
    Anonym (f) skrev 2024-11-21 19:52:07 följande:
    Inte alls konstigt. Det finns olika typer av lust och att inte bli kåt spontant är INTE något fel.
    Tror inte att TS är kvinna överhuvudtaget då "hon" beskriver sig som "gammal" som 40-åring. Är nog snarare en misogyn incelpojke som vill kräkas lite sura rönnbär över alla kvinnor som nekat honom genom åren, här på Familjeliv då där han vet att många kvinnor huserar.

Med detta sagt så har du helt rätt i din text här ovan. Lust och intresse för sex varierar helt naturligt från en kvinna till en annan och sexdriften går verkligen inte att tvinga fram heller. Dumt att ens försöka. Då är man inte sann mot sig själv eller mot en partner. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-21 18:51:36 följande:
    Har inga problem med slemhinnor. Är 40 år
    Rådet kom nog utifrån det du skrev. Att du är gammal. Då tänker man gammal, inte 40.
Svar på tråden Lite orolig