ResanTillMelonia skrev 2024-11-21 23:29:18 följande:
Med tanke på dina besvär så borde de verkligen gå med på det. Det kan ju lindras med läkemedel om du bara för en diagnos först. vet inte hur gammal du är men det ska ju tydligen följas upp om man blir gravid. Därför viktigt att veta. Stå på dig tills du får ett blodprov.
vad är det för symtom du har? Har du haft oskyddat sex med någon du vet har herpes? Har också läst om en del som har fått extrema kroppsliga symtom
Pratade med läkaren idag och sa att det inte går att ta blodprov, för man måste ha blåsor? Jag sa att jag har läst om flera fall där vissa personer inte får blåsor men hon sa att om det är bara herpes om.man har blåsor så hon kommer inte ta blodprov.
Har flytningar, svider, kliar, problem med urinröret, det sticker och har vid 2-3 tillfällen fått röda svidande utslag på magen. Har också mått dåligt mer/mindre hela året med allmän sjukdomskänsla, smärtor i leder och väldigt mycket huvudvärk. Det är symtom som jag aldrig haft innan
Kanske ska ge ett försök hemma med herpes hemtest, vet inte annars vart man ska vända sig.
Min partner började få symtom innan mig men nämde det knappt. Han sa bara att något är konstigt där nere och vill avvakta med samlag, men det var inget som vi pratade vidare om och strax därefter så fick jag problem.med underlivet.
Han har en rodnad vid penisroten och får ibland små sår som sedan försvinner. Det var då jag började misstänka herpes, men han vill verkligen inte kolla upp sig och har fortfarande inte gjort det.