Syster kan aldrig umgås utan sin pojkvän
Jag vet inte men känner mig bara lite ledsen. Jag o min syster har alltid varit bästa vänner O gjort exakt allt ihop. vi är nu båda i 30 års åldern. sedan 4 år tillbaka har jag sambo men har vart noga med att fortsätta träffas. Tex ses o kolla serie en fredags kväll eller mitt i veckan som vi brukade göra. Åka iväg o shoppa, eller hälsa på vänner. Varje jul har jag valt att fira med henne o min pappa som annars hade behövt sitta själva. jul är något jag vill fira med min familj så jag tycker inte det är konstigt att man väljer att fira på olika håll.
sedan 2 månader tillbaka har hon haft en pojkvän o hon kan inte göra något utan honom. De ses ca 5 dagar i veckan, fredag-måndag o oftast 2 dagar i veckan. Varje gång de ses så vill de alltid komma o träffa mig o min pojkvän. Det är jätte trevligt att de vill det, men det Hade vart trevligt om bara hon o jag kunde umgås någon dag sjölva också. De dagar de inte ses kan hon heller inte träffa mig för då har hon så mycket att greja med hemma. Kort o gott känner jag hur otroligt mycket vi glidit isär från varandra. Är det jag som överreagerar? Eller måste partnern alltid vara med? Sen tycker jag det är konstigt att de alltid vill träffa oss exakt varje gång de ses, dvs vi träffar dom runt 2 gpnger varje vecka. men det som gör mig mest ledsen är att hon vill fira jul med honom. Han vill fira med sin mamma för hon har inte så många andra släktingar. så denna jul blir det jag o min pappa alternativt får vår pappa sitta själv. är detta normalt beteende eller är det hon som är toffel?