• Anonym (Pms/gravid?)

Lika symptom som vid pms/graviditet men ändå LITE olika?!

Det är ju så intressant detta med symptom osv innan BIM - i mitt fall planerar vi ej bebis nu men hade det hänt så är det välkommet ändå!

Jag och min partner sexade på ganska rejält oskyddat runt tid för ÄL enligt när det står jag är fertil i min mens app. Saken är den att jag har på senare tid laddat ner en till app, så nu har jag två och bägge apparna visar olika tid för när själva ÄL-dagen var denna månad. På en app var den till och med 4 dagar före den andra appen när den angav datum. Sak samma, man kan bli gravid sålänge man är i det sk fertila fönstret. 

Men nu till saken: Jag har noterat mina symptom innan Bim denna månad kontra hur jag upplevde dom förra månaden vid denna tid innan bim och man blir ju galen på att pms är så likt tidiga gravidsymtom? Pms hade jag alltså förra månaden då jag fick mens. 

Men märker ändå vissa skillnader i känslorna/känningarna kring perioden: Läs detta och ge lite stöd och dela med er av vad ni har för efarenheter eller fakta kring, tack! :)

1 Förra månaden: Lite lätt molande värk kring livmodern och rygg som kom då och då. VS NU: Små stick/ilningar runt på båda sidor till och från, kan även sticka till runt ljumsken eller ut mot höften. När jag lagade mat precis kände jag hur det brände/pirrade till strax innanför blygdbenet alltså längre ner än livmodern...Så känningar alltså i tjejmagen fast på lite olika vis om man jämför.

Förra månaden: Kände mig rätt lugn vid denna perioden, glad och harmonisk till skillnad från denna månad då jag sen i lördags känt mig frustrerad, rastlös, förvirrad psykiskt, lite paranoid och illa till mods.

Förra månaden: Var lös i magen innan bim några kvällar i rad medans denna månaden upplever jag nu min mage som mer trög och var förstoppad under helgen. Fortfarande lite kämpigt med toabesöken.

Förra månaden: Varm om kinderna och likaså denna månad men nu pendlar det mellan att frysa riktigt rejält samtidigt som själva kroppen är varm? 

Ja ni hör ju, ganska lika symptom men ändå lite annorlunda hur dom utrycker sig. 

Hade ÄL för ca 13 dagar sen och har Bim på ett ungefär om 3-4 dagar. 

Vet att ett test är det enda säkra men vill vänta så länge det går och bolla vad ni tror och om någon har likadana känningar som plussat kanske?

Svar på tråden Lika symptom som vid pms/graviditet men ändå LITE olika?!