• Anonym (Ville)

Vad är det som händer? (otrohet?)

Har jobbat med en kvinnlig kollega i drygt 3 år. Vi har från början klickat bra med varandra och är bra jobbvänner. Hade hon varit man så skulle vi säkert hängt en del tillsammans på fritiden som vänner. Både hon och jag lever i varsin stabil relation och vi är inte såna personer som är otrogna. Men något har hänt de senaste veckorna. Det började med att jag gav henne nackmassage efter ett möte. Det kändes naturligt för oss båda. Efter det där tillfället så har hon blivit mer fysisk mot mig. Det kan vara att våra ben möts när vi sitter bredvid varandra i ett mötesrum och ingen av oss tar instektivt bort sitt ben. Det kan handla om att när hon går förbi mig nuddar mig lite för mycket. Vi kan titta på varandra lite oskyldigt. Det känns bra och mysigt men samtidigt lite fel.

• Svar på tråden Vad är det som händer? (otrohet?)
  • Ascendere

Är det vanligt och normalt inom ditt yrke eller på din arbetsplats att kollegor av motsatt kön masserar varandra? 

Om det inte är det så har du förklaringen där, hon såg det som en invit att ta er relation vidare fysiskt 

• Anonym (G)

Nackmassagen var över gränsen!! Man är inte intim med andra personer när man är i en relation! Sedan får andra bjäbba om hur oooooskyldigt det är men nej, det är det inte eftersom det är en sådan sak som lätt leder vidare till något annat, särskilt om man börjar skapa ett mönster av fysisk närhet som man inte skulle ha med t ex sin chef, sina kollegor eller för den delen en vän av samma kön.

Som jämförelse, skulle du ge samma nackmassage till en killkompis...? Jag som tjej skulle känna mig väldigt obekväm med att göra det på en tjejkompis iaf.

Det ni håller på med är långt från ok!! Den fysiska närhet ni visar varandra är att uppvakta, flörta. Skulle du/ni göra samma sak om era respektive såg på? Inte det? Ingen nackmassage heller va? Skärp dig! Du vet i bakhuvudet att det här är något annat än oskyldigt. Det du gör nu är att prata med människan och säga rakt ut att du kommer att backa av respekt för din partner, för att det inte är ok att hålla på så här med andra när man är i en relation. Ni kan vara goda kollegor men tyvärr lär det vara riskfyllt att umgås ens som vänner, för ni har redan gläntat på Pandoras box. Vissa saker går inte att få ogjorda.

• Anonym (Ville)
    Ascendere skrev 2024-11-20 12:45:04 följande:

Är det vanligt och normalt inom ditt yrke eller på din arbetsplats att kollegor av motsatt kön masserar varandra? 

Om det inte är det så har du förklaringen där, hon såg det som en invit att ta er relation vidare fysiskt 

Jag har blivit masserad av 2 manliga kollegor och det var till en början lite olustigt men efter ett tag skönt. Det kändes naturligt att massera henne. Det var ingen sexuell tanke i det hela.
  • Ascendere
    Anonym (Ville) skrev 2024-11-20 13:05:00 följande:
    Jag har blivit masserad av 2 manliga kollegor och det var till en början lite olustigt men efter ett tag skönt. Det kändes naturligt att massera henne. Det var ingen sexuell tanke i det hela.
    Du kan ljuga för mig och alla andra här på forumet, jag bryr mig inte, men ljug inte för dig själv 
  • Anonym (G)
    Anonym (Ville) skrev 2024-11-20 13:05:00 följande:
    Aha, ni är en sådan där gränslös arbetsplats med andra ord.

Nej, du kan ju tycka det, men det ger fortfarande samma följder vad tanken än var.
  • Anonym (Ville)
    Ascendere skrev 2024-11-20 13:17:32 följande:
    Du kan ljuga för mig och alla andra här på forumet, jag bryr mig inte, men ljug inte för dig själv 
    Alltså du har rätt. Mysigt att känna så här men jävligt fel mot våre respektive partners. Tror nog båda 2 av oss är nöjda i våra relationer. Jag mstå försöka göra mig kall och avvisande på något sätt.
  • Anonym (G)
    Anonym (Ville) skrev 2024-11-20 13:26:34 följande:
    Alltså du har rätt. Mysigt att känna så här men jävligt fel mot våre respektive partners. Tror nog båda 2 av oss är nöjda i våra relationer. Jag mstå försöka göra mig kall och avvisande på något sätt.
    Nöjd eller inte så kan man ändå få känslor för andra, särskilt om man tillåter dem att utvecklas eller till och med uppmuntrar dem.

Du behöver varken vara kall eller avvisande, bara backa, fysiskt och mentalt. Förklara att ni kommer att hålla er till att vara kollegor hädanefter, att den här fysiska närheten inte är ok men att ni så klart inte är ovänner för det.
  • Anonym (Drömmen om en kollega)

På mitt jobb (uniformsyrke) så masserar både män och kvinnor varandra ibland. Det har inte lett till någon otrohet vad jag vet.

Folk här är känsliga, skulle man vara otrogen pga massage så ligger det mer bakom. 

Svar på tråden Vad är det som händer? (otrohet?)