• bellam98

Det här med mat...

Har en bebis på 7 månader som fortfarande är fullständigt ointresserad av att mat och hade helst överlevt på något enstaka rån och att amma.
    Är det någon mer som har barn där det tagit tid? Från början spottade han ut och kväljde av allt. Har jobbigt med stora bitar och plockmat bara kastar han på marken. Just nu bara vägrar han att öppna munnen..

Är det tålamod som gäller eller har någon nått bra tips till mycket frustrerade föräldrar? 

• Svar på tråden Det här med mat...
  • Anonym (Hm)

Åh jag vet att det är kämpigt :) men det ger oftast med sig. min tjej började inte intressera sig för mat fören vid 1 års ålder. Innan dess var det banan och välling/ersättning hon drack och det fungerade bra. Idag äter hon det absolut mesta 😌 det är ingen stress. Du har fortfarande en pyttebebis. Att amma är mysigt och ger all näring som barnet behöver just nu. Det ger med sig med tiden och det är långt ifrån alla barn som är intresserade av nya smaker och konsistenser 

• bellam98

Nä att han inte är intresserad är han tydlig med😅 Hoppas på att få honom att acceptera lite välling i alla fall snart. Börjar bli påfrestande att inte få sova mer än 2 timmar i sträck på nätterna🙈

• Anonym (Hm)
    bellam98 skrev 2024-11-20 09:09:43 följande:

Nä att han inte är intresserad är han tydlig med😅 Hoppas på att få honom att acceptera lite välling i alla fall snart. Börjar bli påfrestande att inte få sova mer än 2 timmar i sträck på nätterna🙈

Har du provat klämmisar? Det kan vara ett roligare sätt att testa ny mat 😌
  • bellam98
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-20 09:56:20 följande:
    Har du provat klämmisar? Det kan vara ett roligare sätt att testa ny mat 😌
    Jodå, dom kläms ut över golv, han själv och allt annat🙈 Har beställt en hållare till klämmis med förhoppning att han kanske kommer på hur han ska göra. Ska tilläggas att han vägrat flaska hela tiden så han verkar inte förstå att man kan suga på annat än napp och tutte😅
  • Elin pelin

Min äldsta mer eller mindre helammade tills hon var 10 mån och min minsta till hon var 8 mån. Uppenbarligen hade jag god mjölk men det var ju ingen kräm i den så de var två små smala saker... I alla fall, de började äta gröt innan de kunde äta mat. Den äldsta (12år) är fortfarande lite kräsen och vägrar såser, den minsta äter det mesta. Så ja, det finns hopp!

Svar på tråden Det här med mat...