Farbror sur då jag ger olika fina presenter till hans barn
Hej,
Jag har alltid haft en väldigt bra relation till min pappa och hans bror, dock är jag äldsta kusinen och därmed i takt med att jag blivit vuxen förväntas jag och min sambo att komma med egna presenter och julklappar.
Det anser jag vara okej då vi är 24 år och har jobb och liknande, men nu senast så fyllde min farbrors ena son 18 och då fick han 1000 kr av oss och en pubrunda en kväll.
När min farbrors andra son fyllde 16 år fick han 500 kr. Inte nog med det utan den sonen ville inte ens ha ett kalas för oss i släkten utan enbart för hans gamer buddies och därmed tänkte jag inte ens på att skicka en present förens hans pappa skrev "När tänkte ni ge honom er present?". Svarade "På kalaset?" och så sa han "aha, nej han ville inte ha ett så det är bara till att swisha" (typ)
Varför?
Jo för att 18 känns lite speciellt, men även så har vi hur bra relation som helst med den kusinen som fyller 18 nu, vi brukar fiska och snacka en massa när det är släktträffar osv.
Den andra 16 åringen har jag inte pratat med i princip sedan han blev tonåring. Han spelar spel och undviker det sociala till stor grad som möjligt så den enda kopplingen där är att han råkar vara min farbrors son.
Sen har vi gett en del julklappar och presenter då min farbror alltid skämt bort mig och jag vill ge tillbaka på ett sätt och vet att jag gör det bäst genom att ge dem grejer.
Dock verkar han vara sur för att hans andra son fick så lite och vill konfrontera honom då jag nästan ångrar att jag skicka något överhuvud taget. Någonstans känner jag att om man vill ha presenter, så får man ha kalas.
Vad tänker ni kring det hela?