• Anonym (oy oy)

Imorgon ska det snöa....

På torsdag med. Här i Stockholm.

Det ska bli intressant, som vanligt, at se hur stökigt det blir. Men jag bär ingen skadeglädje gentemot det. 

Det ska bli roligt att se hur ungarna reagerar. Både mina egna och de runt omkring/på förskolan. Det är mina barns första snö då de hittills vuxit upp på varmare breddgrader. Det ska bli kul att se om grannskapet fortfarande använder "min" gamla pulkabacke, förmodligen inte, den var ju farlig. Fast jag har sett att de kastat upp en vall, så kanske.

Jag älskar snö och vinter och kyla. Enda anledningen till att jag stannade i utlandet var kärleken.

Berätta om ni har snö redan, om ni eller barnen leker i snön, bygger snölyktor och snögubbar och hela köret. Har ni djur som älskar snön? Eller kanske hatar snön? Roliga, dråpliga, gulliga historier eftersökes.

• Svar på tråden Imorgon ska det snöa....
  • Mrs Moneybags

Det blir väl mest slask här i Stockholm. Du får nog vänta lite med pulkorna. De senaste åren har min son kunnat åka pulka 1-2 gånger på hela vintern. 

Men trafiken lär bli jobbig. 

Har du små barn är fodrade galonställ the bomb dot com. 

Annars älskar jag snö och vinter! Det blir ljust och fint. 

• Anonym (oy oy)
    Mrs Moneybags skrev 2024-11-19 14:47:32 följande:

Det blir väl mest slask här i Stockholm. Du får nog vänta lite med pulkorna. De senaste åren har min son kunnat åka pulka 1-2 gånger på hela vintern. 

Men trafiken lär bli jobbig. 

Har du små barn är fodrade galonställ the bomb dot com. 

Annars älskar jag snö och vinter! Det blir ljust och fint. 

Här var vi alltid alldeles för entusiastiska förr. Spelar roll om det faktiskt är skidföre, ligger det snö mellan grässtråna i mer än 2 sekunder så kan man åka. Dessutom ska dert tydligen snöa rejält i 2 dagar i streck och sen frysa på, så vi får väl se.

Fodrade galonställ köpte vi, jag fick tips om det från förskolan. Alltid bra med tips dock, jag flyttade utomlands när jag började plugga på uni, så jag har aldrig egentligen varit vuxen i Sverige, och det är definitivt lite annat tänk att vara barn/tonåring och att vara vuxen.

Det behövs lite ljus nu, det börjar bli så vldigt mörkt.
  • Mayjel

Det snöade här i götet för ett par timmar sen. Fast bara tunna flingor som nog inte är kvar vid det här laget.

Hade önskat mig snö imorgon så jag kunde åka till Lisebergs julmarknad igen. Stämningen därinne blir så mycket mer julig med snö och kyla närvarande. 

Enligt väderleksrapporten på min mobilapp så kommer snön tillbaka först i helgen och då blandat med regn. Lite trist det. 

Svar på tråden Imorgon ska det snöa....