Äta kakan men samtidigt ha den kvar
Jag har dejtat en man i 2 år. Han tycker att det är givet att det är vi och skulle bli mycket upprörd ifall jag så mycket som ens tittade åt en annan man. Jag har sagt att det då är bättre att det blir vi på riktigt och att vi inleder ett förhållande, men det vill han inte. Inför sina kollegor och andra i sitt liv är han singel. Om en kvinna skriver med honom på Internet utger han sig för att vara singel. Men mellan oss beter han sig som om han vore min partner och säger varje dag att han älskar mig. Jag hävdar att det är lite som att äta kakan men ändå ha den kvar, att på något sätt vara fri utåt sett men hålla mig lindad runt sitt finger och göra så att jag känner mig bunden till honom och aldrig skulle kunna vara med någon annan. Men vi är ju egentligen inte tillsammans så egentligen borde jag vara fri att göra vad jag vill. För av någon anledning vill han ju uppenbarligen inte vara med mig? Samtidigt älskar jag ju honom. Hur hade ni andra tänkt i den här situationen? Borde man stanna eller försöka gå vidare?