Är det verkligen så svårt att få jobb?
Driver i dagsläget ett företag och funderar på att sluta med det och avveckla det då jag anser att det tar mycket mer än vad det ger.Kikar därför lite smått på olika jobbannonser och bor i en av Sveriges storstäder och är 31 år gammal med en ekonomi kandidat i bagaget och en bred erfarenhet av sälj, ekonomi, egenföretagare samt lager och butik (där jag även skötte lite planering och inköp på slutet)
När jag kikar på olika jobbannonser tänker jag ofta att de hade haft tur om jag sökte då jag hade gjort ett utomordentligt jobb, men eftersom att jag inte sökt jobb på högre nivå tidigare samt varit utanför "jobbsökar" marknaden de senaste 5 åren ungefär undrar jag om det verkligen ska vara så svårt att få ett jobb?
Bolaget går fortsatt med vinst osv men är trött på att hela tiden behöva ha alla hattar och styra detta skeppet och jobba tidiga mornar, sena nätter och bara slita ut mig själv. Överväger dock om det kanske är bättre att göra det trots allt och intalar mig att gräset inte är grönare på andra sidan. Är även mycket av en allt eller inget person så vill inte göra båda.
Vad har ni för tankar/erfarenheter av jobbmarknaden?
Ser liksom 800+ lediga jobb på alla hemsidor och utöver det kan man även söka direkt hos de olika företagen. Känns som att det inte borde vara så svårt men har kanske bara en verklighets frånvänd optimism?