Vad orsakar snefylla?
Förstår ju det är något kroppsligt. Något man kan undvika? Dricker sällan, 1-2 gånger i månaden. Brukar aldrig hända men fick en nyligen. Obehagligt. Hände däremot en del som ung. Någon annan med erfarenhet?
Förstår ju det är något kroppsligt. Något man kan undvika? Dricker sällan, 1-2 gånger i månaden. Brukar aldrig hända men fick en nyligen. Obehagligt. Hände däremot en del som ung. Någon annan med erfarenhet?
För min egen del så har jag konstaterat att det alltid går galet om jag dricker whiskey, så det slutade jag med för många år sedan.
En bekant blir knasig när han dricker sprit öht, så för hans del är det bara öl som funkar.
Du kanske ha något du är extra känslig mot?
För min egen del så har jag konstaterat att det alltid går galet om jag dricker whiskey, så det slutade jag med för många år sedan.
En bekant blir knasig när han dricker sprit öht, så för hans del är det bara öl som funkar.
Du kanske ha något du är extra känslig mot?
Ungefär så här i kombination:
För lite mat
För lite vatten
För lite sömn
Stor mängd koncentrerad alkohol. Tex whisky, vodka, vin, tequila etc -
Hög alkoholprocent
Högt intag av alkohol - dvs stor mängd
Snabbare intag av alkohol än i vanliga fall , tex att sitta och shotta, köra tequilarace, dricker vinet i stora klunkar för att man egentligen är törstig, sveper sina 6:or whisky istället för att smutta och dricker därmed flera på kortare tid . Dvs man kan ha fått I sig en kvarting sprit på mindre än en timma istället för på en hel kväll i annat sammanhang
Man slutar inte dricka när kroppen säger ifrån utan fortsätter
Ren sprit kan göra en del speedad istället för att bli trött och det kan slå över när kroppen inte orkar mer och blir snedtändning istället
Mediciner- bara en sån enkel sak som att trycka i sig ett par Alvedon innan utgång för att man är lite snuvig kan göra saker i kroppen med alkohol , eller ta en allergitablett för att polaren har pälsdjur, eller att ens dagliga medicin faktiskt reagerar så på högt koncentrerat alkoholintag.