Sitta tyst på mötet imorgon?
Jag kan inte sova. Jag funderar runt runt hur jag ska hantera ett jobbmöte imorgon. Eller mer noga, en kollega.
Denna kollega är absolut väldigt snäll, egentligen trevlig och allt det där, men människan kan absolut inte knipa igen och lyssna tills man talat till punkt/gjort son poäng. Så fort man ar ett andetag kör hon igång, och förvisso är hon till att börja med på samma bana men det tar inte lång tid innan hon är alldeles till vänster och hamnar någonstans dit man själv absolut inte var på väg. Om någon börjar prata om sockerkaka är hon strax inne på mongolisk getgryta, om ni förstår vad jag menar.
Vi har försökt ta upp detta med kollegan, som faktiskt skärper till sig i några timmar eller kanske till och med ett par dagar, men hon faller alltid dit igen. Några har försökt ta upp det med chefen så det ju faktiskt stör arbetet, men chefen, som inte är särskilt närvarande, det bara att kollegan är trevlig.
Imorgon ska chefen för första gången vara ed på ett sånt här möte och bett mig ta upp några saker, och jag VET med säkerhet att denna kollega kommer ta första chans att börja babbla och hamna i tjotahejti. Jag funderar på att låta det ske och helt enkelt bara börja ärendet och sedan vara tyst, låta chefen reda ut oredan som kommer uppstå.
Gör jag fel? Hur hade ni gjort?