• Anonym (En som inte klickar tummen ner!)

Ni som svara störigt jämt klickar tummen ner på inlägg - är ni sura?

Känns många gånger som inlägg får tummen ner, bara för att någon inte håller med. Känns väldigt trist att få tummen ner på ens inlägg när man diskuterar vuxet och inte är otrevlig. Men ändå kommer den där tummen ner. 

Nej, familjeliv är lite mobbingfasoner på. Tyvärr, alla här inne är inte så snälla tyvärr. Man får ofta störiga kommentarer och syrliga svar fast man ställt en diskussionsfråga som inte ens är konstig! Är ni sura ni som svarar så och klickar tummen ner på alla? För något är det ju som gör att ni är så otrevliga!

• Svar på tråden Ni som svara störigt jämt klickar tummen ner på inlägg - är ni sura?
  • Anonym (d)

Otrevliga eller håller inte med? Finns funktionen så finns den... Vissa nedåttummar är konstiga men ofta ser man vad problemet är.

Anonym (d) skrev 2024-11-18 23:29:10 följande:

Otrevliga eller håller inte med? Finns funktionen så finns den... Vissa nedåttummar är konstiga men ofta ser man vad problemet är.

Håller inte med är ju inget konstigt. Man måste ju diskutera. Men tycker alltid en del är så otrevliga och störiga i sina svar.
  • Anonym (d)
    Anonym (En som inte klickar tummen ner!) skrev 2024-11-18 23:40:58 följande:
    Håller inte med är ju inget konstigt. Man måste ju diskutera. Men tycker alltid en del är så otrevliga och störiga i sina svar.
    Då kan det vara bättre att de bara använder tummen ner...
  • Anonym (R)

Håller med. Ser ofta tummen ner på inlägg. Ibland  förstår man men ofta inte. Och jag håller också med om att det ofta diskuteras spydigt typ som "du kan bara hålla tyst!"eller " lägg ner" osv. Aggressivt typ. Milda exempel. 

• Anonym (R)

På hugget ungefär hahah. Undrar ibland när jag läser ifall de diskuterar så med andra vuxna i verkliga livet. 

• Dr Nail
    Vår Fader, du som är i himlen. 
    Låt ditt namn bli helgat. 
    Låt ditt rike komma. 
    Låt din vilja ske på jorden så som i himlen. 
    Ge oss idag det bröd vi behöver. 
    Och förlåt oss våra skulder 
    liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss. 
    Och utsätt oss inte för prövning 
    utan rädda oss från det onda. 
    Ditt är riket.
    Din är makten och äran
    i evighet. 
    Amen. 
  • Anonym (H)

Jag ser att folk ofta gör tumme ner när de blir svarslösa. Säger mest om dem.

• Anonym (AB)
    Anonym (En som inte klickar tummen ner!) skrev 2024-11-18 23:27:53 följande:

Känns många gånger som inlägg får tummen ner, bara för att någon inte håller med. Känns väldigt trist att få tummen ner på ens inlägg när man diskuterar vuxet och inte är otrevlig. Men ändå kommer den där tummen ner. 

Nej, familjeliv är lite mobbingfasoner på. Tyvärr, alla här inne är inte så snälla tyvärr. Man får ofta störiga kommentarer och syrliga svar fast man ställt en diskussionsfråga som inte ens är konstig! Är ni sura ni som svarar så och klickar tummen ner på alla? För något är det ju som gör att ni är så otrevliga!

Det är nog oftast folk som trollar.
  • Anonym (Jarl)
    Anonym (En som inte klickar tummen ner!) skrev 2024-11-18 23:27:53 följande:

Ja, svenskar är mycket avundsjuka och det allra minsta man retar svenskens avundsjuke-gen så blir det tummen ner direkt. Men de inlägg som sällan ger tumme ner är : Du är kvinna som har drabbats av någon omständighet som är upplevt negativ.

Exempel :

Du har träffat en man som på något sätt avviker.

Du har någon typ av åkomma eller smärta.

Du har ekonomiska problem.

Du har "drabbats" av någon annan person eller instans (skola, myndighet etc)

Om du är man och skriver ett inlägg blir det som regel tumme ner, undantag om man hyllar en kvinna eller kvinnor i allmänhet. Detta leder till många män skriver inställsamma inlägg. Många män avstår från att skriva sanningen.

• Anonym (Öh)

Människor har olika åsikter och uppfattningar om saker och håller man inte med så trycker man tumme ner, inte konstigare än så. Precis som om man trycker tumme upp om man delar en åsikt. Ibland har man ingenting att tillföra men vill visa medhåll. Frågan är varför du tar så illa vid dig? 

• Anonym (R)
    Anonym (R) skrev 2024-11-18 23:59:34 följande:

På hugget ungefär hahah. Undrar ibland när jag läser ifall de diskuterar så med andra vuxna i verkliga livet. 

Hahah. Tror du lyckats locka de arga till din tråd ts🤭
  • Anonym (B)

Om ett inlägg har ett kort och tydligt budskap så ser jag inget fel i att trycka tumme ner för att tala om att man inte håller med.

• Daphodil

Äsch, som nån skriver: funktionen finns där och folk kommer använda den. Man får köpa att folks åsikter och berättelser skapar reaktioner av olika slag.

För övrigt ser jag stor humor i alla neråttummar i just denna tråd!!

• Aniiee

Finns även de som trycker på tummen ner i ren reflex för att de ser ett nick de inte gillar.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • OupaOupa

Någon mer än jag som kom hit för att se antalet tummar ner? Ge en tumme ner isf Skrattande

• Anonym (Borderlina)

Det räcker med att jag skriver från mitt vanliga anonyma namn så här för att få ett par tummar ner. Oavsett om jag skriver om bootyshorts, min relation, min störning eller precis vad som helst. Bootyshorts kan tom plockas bort, vad är det för fel på bootyshorts? 

• Anonym (ja?)

För mig är tumme ner och upp lika med "håller inte med" eller "håller med"

Det handlar ju inte om dig personligen utan om jag håller med vad du tycker eller inte.

Sen att folk skriver syrligt och vill peta dig på näsan, ja det finns såklart men sånt får man ju nog räkna med på ett anonymt internetforum. Man ska nog inte skriva om man bara vill ha medhåll.

• Mayjel
    Anonym (ja?) skrev 2024-11-20 08:44:24 följande:

För mig är tumme ner och upp lika med "håller inte med" eller "håller med"

Det handlar ju inte om dig personligen utan om jag håller med vad du tycker eller inte.

Sen att folk skriver syrligt och vill peta dig på näsan, ja det finns såklart men sånt får man ju nog räkna med på ett anonymt internetforum. Man ska nog inte skriva om man bara vill ha medhåll.

Samma för mig. Den enklaste förklaringen är oftast den rätta.
    Daphodil skrev 2024-11-19 20:52:22 följande:

Äsch, som nån skriver: funktionen finns där och folk kommer använda den. Man får köpa att folks åsikter och berättelser skapar reaktioner av olika slag.

För övrigt ser jag stor humor i alla neråttummar i just denna tråd!!

Ja hahaha hekt plötsligt blev det riktigt kul med alla tummar ner haha
Svar på tråden Ni som svara störigt jämt klickar tummen ner på inlägg - är ni sura?