• Anonym (Orolig)

Brukar ni kolla om någon ni känner finns på Lexbase?

Hej. Jag finns på Lexbase och är orolig för att någon ska kolla upp mig och se min dom där eftersom det är gratis att söka på personer för att se om de finns på Lexbase. Brukar ni kolla upp om personer i eran omgivning tex kollegor, grannar eller bekanta finns med där? Jag har själv aldrig gjort det på någon annan och hade inte ens kommit på tanken att göra det så får för mig att det inte är så vanligt. 

• Svar på tråden Brukar ni kolla om någon ni känner finns på Lexbase?
  • Anonym (Bes)

Har bara gjort det en gång, en släkting som jag förlorat kontakten med. Fick tyvärr kvitto på varför. 

• Anonym (Xx)

Jag kollar inte folk bara för att random. Men jag kan kolla upp en person jag får en magkänsla av, tex en dejt eller hantverkare . 
    Dom domar jag stött på hittills är ju vad man kunnat förvänta sig utifrån magkänslan som  misshandel på fyllan, stöld , skadegörelse , kvinnomisshandel och försök till våldtäkt.   Nåt enstaka fall har varit skattebrott eller blivit av med körkortet 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Nja)

Bara folk jag dejtar, fast jag går inte dit direkt utan det står på andra söksidor om personen finns med i register, och då finns det gratis sätt att ta reda på det ändå.

• Anonym (Nja)

Tack för tipset iaf! Nu blev jag ju nyfiken :)

• Anonym (S. Holmes)

Ja det brukar jag, iaf de jag planerar att dejta.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Wå) skrev 2024-11-18 17:18:54 följande:

Ibland.

Vem brukar du kolla upp? Någon du känner eller en kollega? Gör du det bara för skojs skull utan att veta om personen har en dom eller av vilken anledning gör du det?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-18 17:48:56 följande:

Tack för tipset iaf! Nu blev jag ju nyfiken :)

Du har aldrig kollat tidigare? 
  • Anonym (Orolig)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-18 20:38:21 följande:

Har gjort det någon gång.

Typ av person? Familj? Kollega? Varför gjorde du det?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-11-18 20:41:34 följande:
    Du har aldrig kollat tidigare? 
    Inte just Lexbase nej. Det finns andra (gratis) sätt att ta reda på infon.
  • Anonym (E)

Har kollat upp en bekant som jag fick höra fanns med, men nej inte annars, inte intressant för min del. Har dock kollegor som gärna sitter och söker på allt och alla de kommer i kontakt med

• Anonym (Jj)

Jag finns också där av en riktigt riktigt onödig anledning som jag har haft jättemycket ångest för. Jag var målsägande i en rättegång i somras och hade en schweizisk armékniv i väskan. Jag visste att det var ett vasst föremål som jag borde plockat ut (men glömde) men jag visste ärligt talat inte att en sån var olaglig , hade fått den av min mamma och tänkte att det är väl bra att ha i väskan med sax och flasköppnare och sånt. 

Var väldigt ledsen efter det men som tur var fick jag reda på att jag var gravid strax efter så jag var tvungen att rycka upp mig. Men ja jag oroar mig för det också.. speciellt om någon bara ser att man är dömd för något men inte kollar vad det är. Jag brukar inte kolla upp folk där men vet inte om det är något man brukar göra. 

Svar på tråden Brukar ni kolla om någon ni känner finns på Lexbase?