Blödningar
JÄr det någon där ute som haft mellanblödningar och det inte varit något farligt?
Är så otroligt orolig och det enda jag tänker är cancer.
Jag har i perioder nu haft mensvärk hela tiden, uppblåst mage som är dygnet runt, tryck på blåsan och ont när jag tar i vid toalettbesök. Det började förra året och gick då till gyn som kollade med vaginalt ultraljud och såg inget konstigt. Sedan gick det över och kom tillbaka efter någon månad för att sen gå över igen och komma tillbaka, sen håller det liksom på så. Var hos en annan gynekolog i Augusti, hon såg inte heller något konstigt på ultraljudet och tog även cellprov som inte visade några förändringar.
Något jag såg i journalen efter besöket i augusti att det var någon slemhinna som var över 10 mm och då läste ju jag att det kan vara cancer, ringde till gyn och frågade och då sa hon att eftersom jag snart skulle ha mens så år slemhinnan tjockare. Men nu börjar jag fundera på om det är cancer för det onda har kommit tillbaka sen drygt en månad och i fredags hade jag en ljusrosa blödning och igår söndag så var det en röd blödning. Har såklart ringt gyn och ska vänts på kallelse. Men det enda jag tänker på är cancer, det är ju verkligen den första symtomen. Jag ska ha mens på onsdag så det är ingen ägglossning eller så.
Jag har aldrig haft en mellanblödning innan. Går inte på några hormoner heller. Tog ett dagen efter piller 1/11 och vet att man kan blöda men inte så långt efter. Finns det någon som kan ge lite pepp, är både ledsen o rädd.