• Anonym (Kiby)

Sluta onanera för att få utlösning via sex.

Min kille har onanerat i 3 år eftersom han inte kunnat få utlösning via sex. Han tror att det kan bero på att han vant sig vid en speciell stimulering. idag har han slutat onanera och ska ge det en hel månad utan att onaner. 

Tror ni eller kommer det att
    hjälpa? isåfall vad finns det för tips ? Och hur långt tid kan det ta för att få bort en viss stimulering? Kommer man kunna få utlösning via sex då?

• Svar på tråden Sluta onanera för att få utlösning via sex.
  • Anonym (Kanske)

Min hade samma problem.  Han slutade onanera och slutade med porr. Han kan bara få utlösning i en ställning reverse cowgirl. Om.vi inte har den ställningen så får han ingen orgasm/ utlösning. 
    Så testa olika ställningar också.
    Jag vet inre om de var ställningen eller att han slutade med porr och onani som hjälpte.
    Vi hade sex under ett år innan han kom.
    Han hade paus 2 veckor bara  

• Anonym (Man)

För mig har det varit mycket lättare att komma med henne efter att jag i princip slutade att onanera och titta på porr. Dels är mitt ollon mer känsligt än det var när jag onanerade regelbundet. Sen är jag mer sugen när jag inte kommit på några dagar. Så mitt svar blir ja, det är värt att pröva.

• Anonym (Sen)

Jag var länge hänvisad till onani eftersom jag hade debut först närmare 30. Det var väldigt svårt att komma igång när min fru och jag började ha sex och jag har aldrig haft lätt att komma vid samlag. Att jag slutade onanera var en förutsättning för att det skulle börja gå med henne.
    Vi har sex sällan så ibland känner jag behov att tillfredsställa mig själv, men samtidigt försämrar det chanserna att lyckas med samlag. Så oftast låter jag bli att onanera och försöker fokusera på umgänget i stället.

• Anonym (isch)

Tänk. Jag har precis motsatt problem. Har jag inte haft sex eller onanerat till porr på någon dag kommer jag på under en minut.

Som tur är kommer frun också lätt. Hur känns det egentligen för er kvinnor när mannen inte kan komma lätt? 

• Anonym (.)

Vet inte hur det fungerar för din kille men jag har varit med en kille som bara kunde komma när han själv onanerade. Han försökte hålla upp med all form av sex i över en månad men det hjälpte inte.

• Baam777
    Anonym (Kiby) skrev 2024-11-18 14:22:59 följande:
    Sluta onanera för att få utlösning via sex.

Min kille har onanerat i 3 år eftersom han inte kunnat få utlösning via sex. Han tror att det kan bero på att han vant sig vid en speciell stimulering. idag har han slutat onanera och ska ge det en hel månad utan att onaner. 

Tror ni eller kommer det att
    hjälpa? isåfall vad finns det för tips ? Och hur långt tid kan det ta för att få bort en viss stimulering? Kommer man kunna få utlösning via sex då?

jag tror det kan fungera. har hört att tjejer som använder vibrator förstör också.  
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (isch) skrev 2024-11-18 15:16:39 följande:

Tänk. Jag har precis motsatt problem. Har jag inte haft sex eller onanerat till porr på någon dag kommer jag på under en minut.

Som tur är kommer frun också lätt. Hur känns det egentligen för er kvinnor när mannen inte kan komma lätt? 

Min kille kommer inte lätt även om han inte onanerat och vi inte haft sex på typ 1 v . Kan hända vid mens att de går 10 dagar. Jag var orolig när han inte kunde. Om han var skulle? Otrogen?  
    Sen tycker jag som tjej att de skönt när killen kommer.
    För mig var de viktigt att han klarade. Om man läser på så verkar många män tycka de viktigt att tjejen också kan komma. 
    Skicka henne eller något sånt. Var bara jag som kom under ett långt tag
     Fick dåligt samvete o kände mig självinsik.
    Jag är jätteglad att han kan nu. 
    Även för de kändes mindre kul att han kom till porr istället för mig. Så då kändes de som att jag inte var snygg eller skön nog för att tända honom tillräckligt mycket för komma. Utan de porr tjejerna tog de "från mig/oss". Om han klara både mig och själv  skulle jag inte bry mig om porren lika mycket. De visa ju sig att han var beroende.  Nu funkar allt och de glädjer mig.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-18 16:59:28 följande:
    Min kille kommer inte lätt även om han inte onanerat och vi inte haft sex på typ 1 v . Kan hända vid mens att de går 10 dagar. Jag var orolig när han inte kunde. Om han var skulle? Otrogen?  
    Sen tycker jag som tjej att de skönt när killen kommer.
    För mig var de viktigt att han klarade. Om man läser på så verkar många män tycka de viktigt att tjejen också kan komma. 
    Skicka henne eller något sånt. Var bara jag som kom under ett långt tag
     Fick dåligt samvete o kände mig självinsik.
    Jag är jätteglad att han kan nu. 
    Även för de kändes mindre kul att han kom till porr istället för mig. Så då kändes de som att jag inte var snygg eller skön nog för att tända honom tillräckligt mycket för komma. Utan de porr tjejerna tog de "från mig/oss". Om han klara både mig och själv  skulle jag inte bry mig om porren lika mycket. De visa ju sig att han var beroende.  Nu funkar allt och de glädjer mig.
    Stavfel: *sjuk?
    *skicka
  • Tukt

Alla är ju olika. Men generellt så blir det ju lättare att ha koll på sin orgasm, dess mer man känner sin kropp.  Det är liksom ingen magi i det, utan ren träning.
    Men det bli lätt problem om man hela tiden jämställer sex med utlösning via penetration.
    .

• Anonym (Nofap)

Testade en gång att inte runka under dagarna jag inte var med min flickvän (långdistans-förhållande). Slutade upp med att jag sprutade ner 1 liter säd i ansiktet efter en kort avsugning.

• Anonym (Anonym signatur ifylld)

Varför är detta ett behov eller problem överhuvutaget? Varför måste han få utlösning/orgasm när ni har sex? Dom flesta kvinnor får ju inte det heller utan måste onanera och stimulera sig själva. Om ni behöver hans utlösning för att du skall bli befruktad så finns det ju assistans att få för det (insemination).

Män måste inte få orgasm heller under sex

• Anonym (Ro)
    Anonym (Anonym signatur ifylld) skrev 2024-11-19 15:06:56 följande:

Varför är detta ett behov eller problem överhuvutaget? Varför måste han få utlösning/orgasm när ni har sex? Dom flesta kvinnor får ju inte det heller utan måste onanera och stimulera sig själva. Om ni behöver hans utlösning för att du skall bli befruktad så finns det ju assistans att få för det (insemination).

Män måste inte få orgasm heller under sex

Nä man måste ingenting.. Men jag har svårare att tända till om jag märker att mannen har utmaningar att komma med mig. Om det händer någon gång sådär gör inget dock. Jag märker på min sambos kuk om han har onanerat eller kommit nyligen, den blir aldrig riktigt lika hård inom 24h och det är heller inte samma hunger i sexet. Låter bra för bägge parter att TS partner provar sig fram. Att gå orgasm av samlag är fantastiskt.
  • Tukt

Det är ju inte enbart avhållsamhet som kan påverka. Stoppa i en man lite Zink, se till att han är lite bakfull och låta han onanera lite innan, utan att komma. Så har du i regel en helt annan kuk än utan. Bara för att ta ett exempel.
    Det är nog lätt att se det man själv vill...

• Anonym (Jk)

Det kan säkert hjälpa. Men det är ju inte alltid så att onani och porr måste påverka sexlivet negativt. 

Jag och min kille blev särbo istället för sambo för något år sen , jag vet att han runkade och kollade porr ibland innan det också men nu när vi inte bor tillsammans på heltid iallafall vet jag att han antagligen gör det mycket.. Trodde kanske det skulle göra så att sexet blir sämre men när vi väl har sex har han lätt för att komma ändå, ibland lite för snabbt..  Vi har iförsej inte sex så ofta dels för att vi inte är med varandra hela tiden och så är jag höggravid nu. 

Men ja om killen har problem att komma kan det nog absolut hjälpa , har läst om det.. Sen kan det ju ha andra orsaker också , lågt testosteron , mediciner , stress , prestationsångest, alkohol? Men absolut kan det vara värt att testa att han avstår. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (isch) skrev 2024-11-18 15:16:39 följande:

Ja, du. Jag är kvinna (49 år) och har aldrig kommit vid sex. Så det här med att man måste komma är jag kluven till.

Att mannen inte kan komma lätt är väldigt positivt för mig av två orsaker: Att jag inte känner mig så underlägsen av att aldrig komma, och att vi kan hålla på i timmar.
  • Anonym (Jk)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-20 11:49:43 följande:
    Ja, du. Jag är kvinna (49 år) och har aldrig kommit vid sex. Så det här med att man måste komma är jag kluven till.

Att mannen inte kan komma lätt är väldigt positivt för mig av två orsaker: Att jag inte känner mig så underlägsen av att aldrig komma, och att vi kan hålla på i timmar.
    Jag är 36 , väntar mitt fjärde barn och har inte heller kommit vid sex. Och det är inte att de jag har legat med är dåliga.
  • Anonym (Sen)
    Anonym (Jk) skrev 2024-11-20 11:55:22 följande:
    Jag är 36 , väntar mitt fjärde barn och har inte heller kommit vid sex. Och det är inte att de jag har legat med är dåliga.
    Frun kommer inte av samlag, så för henne är det inte så önskvärt att jag håller på länge. Ofta tar det dock ganska länge för mig, så det blir lätt en situation där jag upplever att hon börjar hoppas att det ska ta slut.
    Hon har kunnat komma med en av sina tidigare pojkvänner men inte med den andra och inte med mig, så det kan tydligen vara partnerrelaterat.
Svar på tråden Sluta onanera för att få utlösning via sex.