• Anonym (Insikt)

Varför har vissa noll självinsikt om jobbprestation?

Det här gäller långt ifrån alla, men jag har under åren sprungit på vissa människor som tror dom är så duktiga på sina jobb men får ändå kicken eller hamnat på bänken, om dom är i konsultsvängen, titt som tätt. I dom fall jag kommer på är dom alla s k generalister dvs projektledare eller liknande och för mig som kommit i kontakt med dom via jobb så är jag inte det minsta förvånad för att dom får lämna. Dom har alla beskyllt andra när det inte gått deras väg, slarvat med att ta hand om saker som är deras ansvar eller helt enkelt knappt visat sig på kontoret.

Jag förundras över denna förmåga att aldrig förstå sin egen del i problematiken och skulle nog, helt ärligt, tycka det var skönt om jag själv var likadan. Så hur lyckas man bli sån? Nån som har några tips?

• Svar på tråden Varför har vissa noll självinsikt om jobbprestation?
  • Anonym (Ok)

Du vill alltså bli ansvarslös på jobbet och vara den som skyller ifrån sig när den går gå?

Ja, vi har ju alla olika mål här i livet. Vissa vill tydligen vara ett arsle. Lycka till. 

• Anonym (Det är kört)

Jag tror att man måste ha rätt personlighet i utgångsläget för att lyckas.

Vi som är födda ansvarsfulla får fortsätta att göra vårt bästa på jobbet för att ha en chans att känna oss nöjda med oss själva.

• Anonym (Insikt)
    Anonym (Ok) skrev 2024-11-18 13:41:06 följande:

Du vill alltså bli ansvarslös på jobbet och vara den som skyller ifrån sig när den går gå?

Ja, vi har ju alla olika mål här i livet. Vissa vill tydligen vara ett arsle. Lycka till. 

Nej, tänkte nog snarare att det vore trevligt att alltid tycka man är duktig på jobbet oavsett om man verkligen är det. Jag är nog i motsatta änden just nu dvs tycker jag gör väldigt minimal insats på jobbet till rätt hög lön och får mycket beröm utan att jag tycker jag förtjänar det så har lite bluffkänsla om mig själv. Cool
Svar på tråden Varför har vissa noll självinsikt om jobbprestation?