• Anonym (Härligt_sex)

Härligt sex…

Jag och min man har en öppen relation och lever som swingers.

Vi brukar besöka swingersklubb och ha trekanter med tjejer på hemmaplan.

Min man brukar träffa tjejer på hotell på egen hand när han är ute på affärsresor, eller ragga upp någon kollega på personalfester.

Tinder har funkat bra för honom innan, men nu märker vi att när han skriver om att han har ett öppet förhållande så får han betydligt mindre swipes. 

Vad beror det på tror ni? Om ni själva söker casual sex, spelar personens civilstatus någon roll?

• Svar på tråden Härligt sex…
  • Anonym (Hmm)

Jag tror att många tänker att han ljuger, eftersom det är många som påstår att de har en öppen relation men bara försöker ligga och vara otrogna.

• Anonym (r)

Det är väl uppenbart??? Som ovan säger är det för att tjejerna inte alls brukar köpa "öppet förhållande" "diskret" etc. Nu finns det några idioter men de flesta vill inte bidra till otrohet.

• Wanderlei

Jag håller med övriga. Jag hade inte svarat någon som skrev att de är i ett öppet förhållande. Dels så vill jag inte ligga med någon som timmen innan legat med någon annan. Och sen så vill jag inte ha en vansinnig man som står och bankar på min dörr med basebollträ för att hon ljugit om att de har ett öppet förhållande.

Det finns så många att välja på att jag gärna slipper den eventuella huvudvärken.

• Lynx123

Samma här. Många män använder "öppna förhållanden" som en ursäkt att ligga med andra. Ofta har de problem med att frun har älskare på sitt håll...

• Anonym (fdPåJakt)

När jag var aktiv i otrohets- och sexsvängen tidigare, undvek jag helst tjejer som beskrev sig som swingers eller att de gav intrycket av att ligga runt mycket. 
    I min situation sökte jag alltid en sexuell relation där vi var exklusiva med varandra, eftersom jag upplever att det dels blir mindre strul, men även blir säkrare (sjukdomar) och mycket trevligare känslomässigt.

Nu vet jag inte om mitt fall är speciellt representativt, men min uppfattning var att många tjejer var precis som jag; att de sökte kk/FWB etc, men gärna också ville vara exklusiva. Jag tror att TS man därför får det svårare om han beskriver sig som swinger och/eller att han har ett öppet förhållande, eftersom det kan ge intrycket av att han mest är ute efter att tömma och glömma, istället för att han vill ha en sexuell relation med lite mer kvalitativt innehåll.

• SannnaB

Jag har ett öppet förhållande med min älskare. Fast det kanske man brukar ha? Jag träffar ibland ett par för skönt sex och det är så härligt. Jag har aldrig varit på swingers klubb men skulle kunna tänka mig det.

• Anonym (Hmm)
    SannnaB skrev 2024-11-19 08:54:46 följande:

Jag har ett öppet förhållande med min älskare. Fast det kanske man brukar ha? Jag träffar ibland ett par för skönt sex och det är så härligt. Jag har aldrig varit på swingers klubb men skulle kunna tänka mig det.

Du talar emot dig själv. Antingen är ni i en relation eller så är han din älskare. Det du menar är snarare att båda är ok med att den andra ligger med andra. Ni är inte exklusiva, kort sagt. Båda varianterna är vanliga skulle jag säga.
  • SannnaB
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-19 09:56:12 följande:
    Du talar emot dig själv. Antingen är ni i en relation eller så är han din älskare. Det du menar är snarare att båda är ok med att den andra ligger med andra. Ni är inte exklusiva, kort sagt. Båda varianterna är vanliga skulle jag säga.
    Han är min älskare men vi är inte exklusiva. 
  • Anonym (Hmm)
    SannnaB skrev 2024-11-19 10:16:02 följande:
    Han är min älskare men vi är inte exklusiva. 
    Ja, det är ju precis det jag säger.
Svar på tråden Härligt sex…