Farligt att har ministrar mer olika fobier?
Jag vill absolut inte diskutera en specifik person nu eller en specifik fobi.
Däremot vill jag diskutera riskerna med att ministrar i regeringen har fobier som handlar om specifika föremål och att man går ut med detta.
Är inte detta en säkerhetsrisk? Vi säger att man ska ha en viktig presskonferens och en minister behöver verkligen vara skärpt. Man kanske är utrikesminister eller försvarsminister och så har det hänt något riktigt allvarligt. Det är ju bara att en person plockar fram något väldigt oskyldigt då som sitter på presskonferensen och får ministern helt ur balans.
Man kan använda detta som ett vapen mot någon att göra en person extra sårbar.
Så frågan är väl om detta är något som kan ses som en extra sårbarhet? Nu pratar vi om en kraftig fobi. Har ett syskon med fobi och den svimmar bokstavligen. Den kan aldrig vara själv med sina barn för att den här saken kan inträffa och då blir person i stort sätt medvetslös och kan verkligen inte rycka upp sig.
Så jag förstår verkligen att detta kan vara allvarligt. Det är liksom skillnad på att tycka att något är obehagligt till att svimma, ligga i fosterställning och hyperventilera och att typ usch vad obehagligt. Nyanserna är ju dag och natt.
Så vad säger ni andra, är detta ett hot mot exempelvis rikets säkerhet?