Fantastisk dejt vill plötsligt ”pausa”
Fattar att detta knappast är unikt, men som någon som varit i ett väldigt långt förhållande fram till för ett år sen, och inte dejtat alls förrän senaste året känner jag att jag vill ha lite feedback.jag har gått igenom en känslostormande resa senaste året, men också byggt bra erfarenheter från olika sorters kvinnor.
och mer eller mindre tydliga signaler.
men min senaste förstår jag bara inte.
ja, genom Tinder träffades vi. Jag är väldigt tydlig om vem jag är, hon matchade och kontaktade mig först. det var tydligt direkt att vi delade både humor, musiksmak och intressen. vi sågs första gången på en spelning, hann bara snacka lite men väldigt avslappnat och trevligt. följdes upp med daglig konversation i samma anda och andra dejt på bättre pub, vi satt kvar längre än tänkt, pratade hela tiden väldigt avslappnat och öppet. Vi närmade oss varann och hon tog initiativet att hångla. Hon skulle iväg sen men ville inte slita sig. Jag var tydlig med att vi väntar med hembesök men ses snart. Hon skrev dagen efter att hon hade svårt att fokusera på annat och att det var hennes livs bästa dejt. Otroligt fint och jag var öppen med att både det och dejten i sig gladde mig och ser fram emot att ses. Några dar senare var vi hos mig, filmkväll ännu mer bra snack och grymt bra sex.
till helgen hade hon blivit sjuk, feber och ev pms besvär. Ingen fara, vi väntar var ja tydlig med och daglig konversation fortsatte lika bra. Men lite varningssignaler kom när hon fortsatte ställa in pga hon blivit sämre igen, men jag vill lite på människor.
till slut var det dags igen, en spelning hon va på å ville ha mig dit. Vi höll om varann, hånglade och det kändes bra, vi prellade ny dejt hos mig där ja skulle laga middag.
sen var det tyst från henne i flera dagar då hon plötsligt kommit fram till att hon ?ville pausa för att hon inte känner sig redo. Att vi klickar bra men blivit ett stressmoment som hon inte kan hantera? osv. Också att det inte är kopplat till mig och att det kan vända men inte nu.
synd och oväntat, men självklart respekterar jag det.
sen är jag tyvärr lite otålig, efter ett par dar skrev bara ett ?hur är läget med dig? men inte fått nått svar. Igår, efter nära en veckas tystnad från henne skrev ja att ja inte förstår varför hon inte svarar alls och jag uppskattar tydlighet, om hon t.ex inte vill kontakt alls, för jag kan inte läsa alla signaler och att jag saknar henne men respekterar om det är helt slut.
har fortfarande inte fått något svar.
jag förstår att jag nog inte borde hört av mig alls och bara försöka släppa henne.
men det var svårt att ta in att något som verkade så bra bara försvinner som det aldrig hänt. och att det hon motiverar det med kanske betyder något annat?
Så?är det som jag antar, hon ville inte ?såra? mig och säger egentligen ?jag är inte intresserad av dig längre??