• PrettyTiedUp

Tre misslyckade IVF, två missfall, sämre äggkvalite, eventuellt överaktivt immunförsvar, vad göra?

Hej!

Jag och min sambo har försökt i tre år. Vi har gjort våra 3 gratis IVF-försök nu inom ett halvår, där det senaste försöket lyckades men fick missfall dagen efter plus. Fick ett missfall för ett och ett halvt år sedan också, då vi lyckades på naturlig väg, men missfall dagen efter plus där med. 

Jag har blivit sjuk de gånger jag plussat, misstänker överaktivt immunförsvar, så jag har en konsultationstid inbokad snart på fertilitetplus i Stockholm.

Läkaren sa även inför sista insättningen att jag hade lite dålig äggkvalite, det skulle absolut inte vara omöjligt att lyckas, men som jag fattar det: svårare. Han hade sett värre exempel där det hade lyckats. 

Jag funderar på om jag ska köpa vulverines paket för oss som försöker bli gravida, har någon något annat tips? På tillskott och vitaminer tänker jag. 

Något måste jag göra inför IVF-försöket vi planerar att göra mot sommaren. 

Alla tips mottages tacksamt! (Obs! Tips om Aten eller utomlands undanbedes, då detta inte är aktuellt.)

• Svar på tråden Tre misslyckade IVF, två missfall, sämre äggkvalite, eventuellt överaktivt immunförsvar, vad göra?
  • Zaro

Låter som bra idéer, kanske akupunktur också? Och fler försök, det är inte så konstigt att behöva några fler än 3 IVF tycker jag.

• PrettyTiedUp
    Zaro skrev 2024-11-17 14:38:35 följande:

Låter som bra idéer, kanske akupunktur också? Och fler försök, det är inte så konstigt att behöva några fler än 3 IVF tycker jag.

Finns tyvärr ingen där jag bor som gör akupunktur. 
    Tror jag ska beställa boken ?it starts with the egg?.
Svar på tråden Tre misslyckade IVF, två missfall, sämre äggkvalite, eventuellt överaktivt immunförsvar, vad göra?