• Anonym (Orolig mamma)

Umgängessabotage

Hej, 
    Pappan till mitt barn anklagar mig för umgängessabotage.

I juni åkte han fast för grov rattfylla, 2.5 promille i blodet.

Socialtjänsten kontaktar mig och efter en pratstund så meddelar hon mig att jag står för barnskydd nu och att sonen ska bo hos mig tills jag känner mig trygg att lämna sonen hos pappan. 
    Kravet på pappan var att han skulle bevisa för mig att han var nykter så jag skulle känna mig trygg att lämna sonen där.

Han har inte kontaktat mig sen 4 juli då han mordhotade mig och jag gjorde en polisanmälan.

Så till min fråga , har jag gjort ett umgängessabotage ? 
    Han har inte frågat om umgänge så jag har alltså inte sagt nej?

• Svar på tråden Umgängessabotage
  • Anonym (Kluven)

Kanske, kanske inte. Även om barnet inte ska sova hos pappan så ska de ändå ha umgänge, och det kan man ha genom att du är med och övervakar.

Det finns nog inget sätt för honom att bevisa att han är nykter, fråga gärna soc hur du ska veta det.

Men som du säger, han har inte hört av sig heller så det kan inte bli sabotage om man inte har sagt nej...

• Anonym (Icke alls)

Det finns en fanatisk falang män som i stället för att ta ta i sina problem som är grunden till att deras barn inte vill ha kontakt, så bygger de en fejk story att allt beror på att mamman till barnen hjärntvättar barnen och gör allt för att försvåra kontakt. PAS är deras livsfilosofi 

och att alla i samhället är emot dem och alla bara lyssnar på mammor..

Svar på tråden Umgängessabotage