Anonym (N) skrev 2024-11-17 09:26:42 följande:
Tack för svar!
Jag anmälde våldtäkten några dagar efter. Jag har sån panik just nu. Jag bor I en mindre stad, bor i linköping. Finns ingen mottagning för sånt här, bara akuten och dit kan jag inte åka för det här. Känns så jobbigt att jag måste gå till jobbet imorn och tänka på det här. Mår illa av ångest hela tiden.
Tack för att du svarade, känns skönt att prata, även fast det är i skrift
Självklart har universitetssjukhuset en mottagning för sånt här! De lär ha gyn-akut på helgen, för det har de iaf i min stad (som ligger nära din och är ngt mindre) och det vore konstigt annars. Nu är det ju så att du inte behöver någon som helst akutvård eftersom en graviditet inte är ett sådant tillstånd. Bra så klart att du har pratat med polisen om det här, hoppas de kan komma vidare i sin ände av saken.
Du måste inte jobba imorgon! Du har all rätt att sjukskriva dig i upp till en vecka och du behöver INTE berätta varför! Det är privat!
Stanna hemma imorgon och försök få tag i gyn, antingen på sjukhuset eller privat, eller kontakta VC.
Klart du kan testa när du vill men om du ska vara säker så skulle du egentligen behöva vänta ett par dagar.
När hände detta? Måste vara väldigt färskt, ett par veckor sedan?