Vilken förlossningklinik har ni fått föda på i Stockholm & vad är era erfarenheter?
Hej alla fina mammor och blivande mammor, snart är det dags för mig att välja förlossningsklinik inför 2025, och jag bor i Stockholm. Tar gärna emot alla tips från andra mammor, med er olika erfarenheter, och motiveringar till vilken förlossningsklinik ni rekommenderar att föda på, och gärna varför :)
Ni som har fött inom de senaste 4 åren på någon av följande kliniker:
BB Stockholm, Danderyds sjukhus
BB S:t Göran
Danderyds sjukhus förlossningsklinik
Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge förlossningsklinik
Karolinska Universitetssjukhuset Solna förlossningsklinik
Södersjukhusets förlossningsklinik
1. Vilken förlossningsklinik önskade du, och fick du sedan föda där du önskade dig som första val? I annat fall, vilket sjukhus skickades du till?
2. Varför valde du just den förlossningskliniken som 1:a val?
3. Hur gick förlossningen, var du nöjd med bemötandet du fick? Är det något du absolut inte gillade/eller gillade extra mycket? Hur var rummen? Personalen? Mottagandet? Blev er partner inkluderad i födandet? Hur upplevde ni vårdrutinerna på respektive sjukhus? Blev era önskemål kring smärtlindrig prioriterade?
Så himla tacksam för all er hjälp/vägledning i detta, såå svårt att välja nu tycker jag Jag vet att man kanske inte får sitt förstahands val, men vill göra valet lite lättare :)