• anonymamumriken

Missfall eller inte?

Jag och sambon hade sex för 2 veckor sen. Det gjorde ont vid början men sen gick det bra. Då jag gick på toa kom en blodklump ut och det såg lite ut som att hans spermier hade blandat ihop med mitt blod. Jag hade inte mens. Jag tänkte att jag kanske fått ett missfall utan att veta att jag ens varit gravid, men graviditetsveckan sa att det va negativt. Nu 2 veckor senare tog jag ett nytt test för vänster bröst ha känts liiiiiite spänt och annorlunda och det va ett svagt positivt, man såg ändå tydligt men inte superstarkt. Om det va missfall för 2 v sen, kan testet bli positivt nu?? Och kan testet först va negativt dagen efter något kom ut ur kroppen, för att sen bli positivt?

Förtydligande..
    Dag 1:Hade sex dag 1 och hade lite värk i magen under dagen.
    Dag 2: tog jag gravtest och det va negativt.
    Dag 14: kissade positivt på digitalt och icke digitalt.
    Har 1 barn sen innan som vi kämpade flera år för. Därför har jag stor oro nu och jag ska ta ett nytt test imorgon för att se om styrkan öka. Men oron gnager.
  • Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Anonym (d)

tänker du att du skulle testat positivt dagen efter sexet? Du verkar fått ett sår och blött under sexet så missfall förstår jag inte heller.

• anonymamumriken

Jag tänker att om jag testat positivt dagen efter hade det kunnat va ett missfall. Men enligt testet som va negativt va jag ju inte gravid då. Men tänker om det va för tidigt för att testa ändå, och fått missfall, för att sen få positivt 2 veckor senare? Vet inte om det är möjligt.

Försöker bara hitta logik i att utesluta missfall. Går under av oro😭

• Anonym (Ti)

Kanske hade du en blödning i samband med ägglossning? Eller något helt annat som blödde. Skulle inte gissa på missfall i första hand, då det förmodligen hade kommit mycket mer blödning då än en liten tillfällig. Lycka till och grattis 

• Anonym (Anonym gravid)

Hej.

Spermien hinner inte fästa så snabbt att det skulle bli en sådan blödning utan det måste varit en mellanblödning alt att du gjorde illa dig lite under sex.et vilket kan hända då man är rätt så skör där nere :) 

För att kunna få utslag på ett test måste det ha gått minst 1-2v. Det finns ju de tester som är super känsliga som ger utslag flera dagar innan mens därför jag skrev 1-2v. 

Kan ju hända att du var gravid sedan förra menscykeln om du inte fick mens månaden innan.

Ta ett test ngn dag innan mensen för att vara på säkra sidan :)

• anonymamumriken

Hej! Ringde gyn och skulle få åka in på ett ultraljud om 2 veckor. Jag har inte haft mens sen 8 september. Vilket gör att dom inte tror jag varit gravid sen dess. Men varit svårt att räkna då vi inte vet senaste menstillfället.

Tog ett clearblue som visade 1-2 veckor, vilket jag då uppfattade kunde vara att jag isåfall är gravid mellan 3-4 veckor.

Har även tagit graviditetstest varje morgon sen lördags och det ser ut att öka. Och hcg nivåerna ska väl inte öka om jag är gravid? Kan inte ta ett test då jag ska ha min mens då jag har pcos och endast haft 2 ägglossningar i år😬

Svar på tråden Missfall eller inte?