• Anonym (TS)

Fel att bara beställa in smårätter och vatten på krogen?

Såg nu en nyhet från England där en krögare var upprörd på gäster som bara beställer in smårätter och kranvatten. 

Jag och min man kan absolut bara en middag beställa in varenda förrätt på menyn för att vi gillar småplock. Vi kan självklart beställa in huvudrätter också Men då tar vi inte alla förrätter heller. 

Ofta går vi ut och äter när det inte är så mycket folk på restaurangen. Alltså inte en fredag klockan 18 när restaurangen är fullsatt utan kanske 16:30 en tisdag och det kommer folk ordentligt tidigast 18. 

Vi har alltså inte tagit upp plats för någon annan. 

Alkohol dricker vi inte och vi dricker inte heller substitut till detta som alkoholfritt vin. 

Däremot på restauranger som har bra alkoholfria drinkar, typ där dom gör egna puréer av hallon och mynta då beställer jag detta direkt. Bubbelvatten smakar skit så det vill jag inte ha. Hemma dricker jag också bara vatten. Läsk tål jag inte. 

Känns ju inte rimligt att kräva att man ska beställa just en varmrätt. Sen förstår jag ju såklart att man inte bara kan beställa Oliver och vitlöksbröd för typ 100 kronor tillsammans och bara sitta där i timmar och småprata. Det är ju en helt annan sak. Men att beställa så man ändå går därifrån efter 1-1,5 timme och betala 800 för två personer borde väl ändå anses vara godkänt? 

• Svar på tråden Fel att bara beställa in smårätter och vatten på krogen?
  • Aniiee

Det är väl ok egentligen, men vill ni vara mer på den säkra sidan så hör om att få beställa en avsmakningsmeny. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (r)

Ni beställer in flera rätter och dryck= ni lär inte vara den typen han pratar om. Sen, en krögare i England :P

• Anonym (Nä)

Det ska folk rakt av skita i! Beställ hur ni vill, det är ett fritt land! Om de inte vill ha kunder så behöver de inte, och om de har problem med att folk beställer smårätter så kanske man inte ska ha såna på menyn. Dessutom dyrare att beställa in flera smårätter så man blir mätt än att beställa en huvudrätt, iaf som jag ser det.

Svar på tråden Fel att bara beställa in smårätter och vatten på krogen?