• Anonym (Resa - Hur brukar det bli?)

Jobbet står för resan - Hur kan jag vara säker på att jobbet gör det och att de inte bara betalar lönen/arbetstimmarna?

Jag har börjat resa med jobbet och jobbet vill ha kvitto på mina resor. Självklart kommer dessa i samband med lönen. Men jag vet ju inte helt säkert om jag verkligen får resersättning eller om det bara är lönen.

I och med att det kommer i samband med lönen, kanske det fuskas med att jag endast bara får lön för arbetstimmarna, men resersättningen. Hur kan jag vara helt säker på att jag verkligen får det tillbaka?

Jag kommer ju själv inte riktigt veta, eftersom det klumpas ihop med lönen. Så jag kommer ju i alla fall inte se om jag får tillbaks pengarna för resorna jag lagt ut.

Eller är det inte som i princip att det kommer i seperat,, så att man lättare ser?

Hur brukar det vara?

Jag vet ju inte.

• Svar på tråden Jobbet står för resan - Hur kan jag vara säker på att jobbet gör det och att de inte bara betalar lönen/arbetstimmarna?
  • Anonym (E)

Det borde vara separerat på lönespecen, där ser du vad som är timmar, skatt, milersättning och allt, det ska vara uppdelat

• Anonym (Cilla)

Du får väl vanligtvis en lönespec? Där står allt uppräknat, och där kommer reseersättning stå.

• Anonym (Resa - Hur brukar det bli?)
    Anonym (E) skrev 2024-11-15 22:17:06 följande:

Det borde vara separerat på lönespecen, där ser du vad som är timmar, skatt, milersättning och allt, det ska vara uppdelat

Anonym (Cilla) skrev 2024-11-15 22:40:07 följande:

Du får väl vanligtvis en lönespec? Där står allt uppräknat, och där kommer reseersättning stå.

Jaha, men vad skönt! :)
    Då så :)

Tack för svar! :)

Jag blev orolig att det skulle bli svårt att se :)

Svar på tråden Jobbet står för resan - Hur kan jag vara säker på att jobbet gör det och att de inte bara betalar lönen/arbetstimmarna?