• Anonym (Anja_)

Positivt ägglossning och negativ gravidtest på bim

jag har gjort ägglossbingtest och fått plus i typ  en vecka nu. den blev svagare för två dagar sen men idag på min Bim så skulle  har tanten röd inte kommit men då tänkte jag testa ägglossningstest för skojs skull och då visade den starkare än för två dagar sen men på graviditetstest så är det minus. Någon som har varit med om detta och blivit Gravid endå? Lägger till bild så få ni avgöra vad vi tycker

• Svar på tråden Positivt ägglossning och negativ gravidtest på bim
  • Anonym (Anja_)

Skulle stått att tanten röd skulle kommit idag men den har fortfarande inte kommit.

Anonym (Anja_) skrev 2024-11-15 20:57:19 följande:
    Positivt ägglossning och negativ gravidtest på bim

jag har gjort ägglossbingtest och fått plus i typ  en vecka nu. den blev svagare för två dagar sen men idag på min Bim så skulle  har tanten röd inte kommit men då tänkte jag testa ägglossningstest för skojs skull och då visade den starkare än för två dagar sen men på graviditetstest så är det minus. Någon som har varit med om detta och blivit Gravid endå? Lägger till bild så få ni avgöra vad vi tycker

• cutepenguin
    Anonym (Anja_) skrev 2024-11-15 20:59:23 följande:

Skulle stått att tanten röd skulle kommit idag men den har fortfarande inte kommit.

Fast det där är inget positivt ägglossningstest, båda linjerna ska vara lika starka för att ett ägglossningstest ska vara positivt. 

Du kan omöjligt ha fått positivt ÄL-test i över en vecka. Däremot kan du ha fått ett positivt test men att kroppen inte lyckades ägglossa den gången, och då kan du få ett positivt test några dagar eller en vecka efter det då kroppen kommer att försöka igen. 

• cutepenguin

Tillägg till min tidigare kommentar:

Av min erfarenhet visar ett ägglossningstest ett streck mer eller mindre hela månaden oavsett, bara mer eller mindre svagt/starkt. Nivåerna av hormonet finns alltid i kroppen men det har sin peak vid ägglossning och när den har sin peak ska strecken vara lika starka.

• Anonym (Bullfika)

Ägglossningstestet är negativt. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Nästan alla får streck på sina ägglossningstest under hela cykeln, normalt :)

Är du gravid så får du ett positivt gravtest snart. Lycka till.

Svar på tråden Positivt ägglossning och negativ gravidtest på bim