• Anonym (Blodig)

Blöder sönder mina trosor

Jag har PCOS och endometrios. Jag blöder rejält och inga bindor hjälper. Jag använder dessa här.
    Samma som dem gamla har som brukar kissa på sig. Jag har dubbla såna men ändå rinner igenom och plus baktill, så jag har förstört så många trosor och lakan speciellt. För det är mest på natten när jag ligger. Hur ska jag göra? Eller vad ska jag använda ens?
    Har kissdraglakan nu som skydd när jag sover men ändå, trosorna förstörs 

• Svar på tråden Blöder sönder mina trosor
  • Anonym (Anon)

Har du testat cyklokapron? Eller blivit rekommenderade minipiller?

• Anonym (Dubbla)

Menskopp/tampong plus binda? Cyklo-F?

• Anonym (Blodig)

Är inte intresserad av några tabletter eller övriga läkemedel. Jag vill ha tips på bindor, trosor eller hacks som funkar vid sömnen så att jag ej blöder igenom.
    Har testat menskpp men funkade ej

• Anonym (Anon)
    Anonym (Blodig) skrev 2024-11-14 19:14:31 följande:

Är inte intresserad av några tabletter eller övriga läkemedel. Jag vill ha tips på bindor, trosor eller hacks som funkar vid sömnen så att jag ej blöder igenom.

Jag tror tyvärr inte du kommer få någon hjälp här. Om du blöder så mycket skulle jag säga att du behöver medicinsk hjälp.
  • Tyra myra

Sök medicinsk hjälp. Det är inte rimligt att du blöder så mycket och inte nyttigt för din hälsa, blodvärde, järn depåer mm

• Anonym (Dubbla)
    Anonym (Blodig) skrev 2024-11-14 19:14:31 följande:

Men varför använder du inte två typer av mensskydd?
  • Daphodil

Ja du, då är det nog vuxenblöjor och lakanskydd.

Jag hade som du, mitt liv förändrades efter hormonspiral.

• Anonym (.)

Cyklo-F finns ju på aopteket, provat det?

• Anonym (Frida)

Oj, vad jobbigt för dig! 
    När det gäller lakan och trosor kan du lägga dem i blöt i kallt vatten och tvätta dem i kallt vatten för att få bort blodet. (Sedan kanske du vill köra dem i 60 grader också).
    Galltvål är bra mot blodfläckar. Det finns fast och flytande.

Svar på tråden Blöder sönder mina trosor