• Anonym (Uppgiven)

Sambon skriker bara

Jag är sjukskriven då jag klappat ihop pga dödsfall i familjen, renovering, stress och relationsproblem.. 
    Jag får hjälp via hälsocentralen och tar även medicin nu. 
    Min sambo sen några år tillbaka kämpar också me måendet, men vägrar söka hjälp, vilket resulterar i att vi bråkar över minsta grej.
    Han är som en vägg, inte mottaglig för kommunikation ens. Jag är övertydlig om hur jag mår, hur jag kan va idag när ja mår så här, berättar vad som hänt eller sagts till mig, såsom man brukar berätta för sin partner. Liksom kommunicerar å berättar så han vet varför jag mår som jag gör. Lika förbannat så tar han sen illa upp och anklagar mig för att jag anklagar honom över mitt mående!? När de inte ens handlat om honom! Allt ska handla om honom, minsta fel är hans tydligen. Slutar med att vi bråkar så han skriker! Ibland går han ut och slår sönder grejer också! Och om jag ber honom sluta skrika så kallar han mig för översittare. Har många ggr bara gått därifrån. Och han fortsätter gapa och tycker att jag går iväg för att jag tror att jag hade sista ordet. Jag blir helt matt och slut av han.. Nu för tiden går jag bara och väntar och längtar till han ska åka iväg till jobbet eller så. Jag kommer inte bli bra så länge han inte kan söka hjälp så vi kan jobba med vår relation i framtiden.
    Vet inte vad jag ville med de här inlägget...är bara helt slut och tom.

• Svar på tråden Sambon skriker bara
  • Olsdotter
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-11-14 11:37:25 följande:
    Sambon skriker bara

Jag är sjukskriven då jag klappat ihop pga dödsfall i familjen, renovering, stress och relationsproblem.. 
    Min sambo sen några år tillbaka kämpar också me måendet, men vägrar söka hjälp, vilket resulterar i att vi bråkar över minsta grej.
    Han är som en vägg, inte mottaglig för kommunikation ens. Jag är övertydlig om hur jag mår, hur jag kan va idag när ja mår så här, berättar vad som hänt eller sagts till mig, såsom man brukar berätta för sin partner. Liksom kommunicerar å berättar så han vet varför jag mår som jag gör. Lika förbannat så tar han sen illa upp och anklagar mig för att jag anklagar honom över mitt mående!? När de inte ens handlat om honom! Allt ska handla om honom, minsta fel är hans tydligen. Slutar med att vi bråkar så han skriker! Ibland går han ut och slår sönder grejer också! Och om jag ber honom sluta skrika så kallar han mig för översittare. Har många ggr bara gått därifrån. Och han fortsätter gapa och tycker att jag går iväg för att jag tror att jag hade sista ordet. Jag blir helt matt och slut av han.. Nu för tiden går jag bara och väntar och längtar till han ska åka iväg till jobbet eller så. Jag kommer inte bli bra så länge han inte kan söka hjälp så vi kan jobba med vår relation i framtiden.

Gör slut! Lägg den ork du har på dig själv istället!
  • Anonym (K)

Låter som att det är han som är roten till de flesta problemen. Vet en hel del som liksom automatiskt mår bra när dom gjort sig av med en dålig partner. Värt att tänka över säger jag.

• Anonym (B)

Han lär ej förändras. låter som att han inte är villig att göra det som krävs för att må bättre. Så flytta isär skulle jag säga

• Lynx123

En vuxen människa som kommunicerar genom att gapa är inget att ha som partner.

• Dexter dot com

Vilka egenskaper väger upp hans dåliga sidor så pass att det är värt att fortsätta leva med honom?

• Anonym (Bocken)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-11-14 11:37:25 följande:
    Sambon skriker bara

Ta en paus och flytta isär ett par veckor för att rensa tankarna. 

Använd tiden till att fundera på om denne kille är din drömprins eller om det är smartare att gå vidare i livet utan honom.
Svar på tråden Sambon skriker bara