• Anonym (Orolig123)

Foster m Gastroschis

Hej!

vi har nyligen fått reda på att vi väntar barn med gastroschis och har såklart varit otroligt ledsna och oroliga.
    Jag har läst på en hel del samt läst igenom alla trådar om det här på familjeliv. Vet ej om det har lugnat mig direkt!

Jag vore väldigt tacksam om du/ni kunde dela erfarenheter av detta Om ni själva upplev det eller känner någon som har det.

vi har ett barn sedan tidigare och den ev långa sjukhusvistelsen efteråt för mig orolig. Vi har inte bestämt hur vi vill göra framöver, men önskar att få höra era historier.

tusen tack! 

• Svar på tråden Foster m Gastroschis
  • Zaro

Hej!
    Jag beklagar oron, men jag har för mig att man följer den gravida noggrant, ofta sätter igång förlossningen lite tidigare och opererar direkt. Att barnet är kvar ett tag på sjukhus men att de flesta blir friska. Jag hade fullföljt graviditeten med de goda chanserna i alla fall.

• Anonym (Orolig123)
    Zaro skrev 2024-11-14 08:33:58 följande:

Hej!
    Jag beklagar oron, men jag har för mig att man följer den gravida noggrant, ofta sätter igång förlossningen lite tidigare och opererar direkt. Att barnet är kvar ett tag på sjukhus men att de flesta blir friska. Jag hade fullföljt graviditeten med de goda chanserna i alla fall.

Ja, precis, det stämmer! Vi har pratat med läkare och ska göra någon mer undersökning då det fortsatt är relativt tidigt k graviditeten. Ja, jag pendlar fram och tillbaka hela tiden. Otroligt tufft oavsett! 

Tack för snabbt svar! 

• Zaro
    Anonym (Orolig123) skrev 2024-11-14 09:14:21 följande:

Ja, precis, det stämmer! Vi har pratat med läkare och ska göra någon mer undersökning då det fortsatt är relativt tidigt k graviditeten. Ja, jag pendlar fram och tillbaka hela tiden. Otroligt tufft oavsett! 

Tack för snabbt svar! 

Förstår att det är jättetufft, vårt rul gick inte bra men ändå fick vi en frisk bebis om än prematur och med neovård. Önskar er ett stort lycka till, man är ju lite skör som gravid.
  • Anonym (Orolig123)
    Zaro skrev 2024-11-14 09:54:04 följande:
    Förstår att det är jättetufft, vårt rul gick inte bra men ändå fick vi en frisk bebis om än prematur och med neovård. Önskar er ett stort lycka till, man är ju lite skör som gravid.
    Jag förstår! Vad skönt att allt gick bra tillslut. Vad hade ni för avvikande resultat på RUL då?
  • Zaro
    Anonym (Orolig123) skrev 2024-11-14 15:43:58 följande:
    Jag förstår! Vad skönt att allt gick bra tillslut. Vad hade ni för avvikande resultat på RUL då?
    Inget fostervatten kvar?
  • Anonym (Orolig123)
    Zaro skrev 2024-11-14 20:53:56 följande:
    Inget fostervatten kvar?
    Okej! Jag förstår.
    Som sagt, skönt stt höra att allt har gått bra!
    tack för hejarop tidigare! 
  • Anonym (Orolig123)

Ingen annan med erfarenhet?

Svar på tråden Foster m Gastroschis