Någon som vet vad dessa filmer heter?
Hej!
Jag söker tre olika filmer som jag inte kommer ihåg namnet på. Tänkte kolla om någon här vet vad de kan heta?
Film 1:
Amerikansk film, tidigt 2000-tal (kan vara sent 90-tal också). Handlar om en ung kille som ska söka upp sin biologiska mamma. Ger sig ut på en roadtrip med en tjej, och jag tror denna tjej är intresserad av honom.
Jag minns inte så mycket av handlingen i övrigt. Jag tror att de tar upp en liftare med gitarr på vägen, som de även badar med, men jag kan ha blandat ihop det med en annan film. Tror även att de stannar vid en mack och testar kepsar, och en av dem köper/stjäl en. Ganska säker på det.
Dock är jag säker på att den unga killen säljer sig till en lastbilschaufför, och tjejen ser nog killen gå in i lastbilen. I slutet ringer killen på sin mammas dörr, och jag tror att det slutar där, antingen med att hon öppnar eller att han ringer på bara.
Kan tillägga att jag tror att detta är en ganska okänd film, förmodligen en B-film.
Film 2:
Här minns jag ännu mindre, men det här var en väldigt bra film. Även denna är en amerikansk film, eller jag tror det i alla fall.
Den börjar med att en man i en gammal Dodge åker längst en öde väg någonstans och ser en brinnande bil, varpå han stannar och plockar upp en brännskadad man. Därefter händer men massa konstiga saker, men jag minns inte exakt vad.
Filmen slutar sedan på samma sätt som den börjar, mannen som plockade upp någon står nu vid sin brinnande bil, och han själv kommer körandes och stannar för att plocka upp honom. Det går alltså runt, runt bara.
Film 3:
Här minns jag egentligen ingenting förutom en låt som jag tror är med. Faktum är att jag inte ens är säker på att denna film finns längre, för jag har letat länge utan resultat.
Det jag vet här är att låten ?No more I love you?s? (Annie Lennox) alternativt en låt med samma intro spelas i slutet av filmen.
Jag tror också att det är ett tragiskt slut, någon som hoppar / tar sitt liv eller liknande. Alternativt sorgligt på annat sätt. Tror det går i slowmotion, och så börjar låten spelas.
Jag har fått för mig att detta är en 90-tals film, eller möjligen 80-tal. Det är någonting jag sett för väldigt länge sedan i alla fall.
Förstår att det inte är mycket att gå på och har redan gett upp om att hitta denna, dock har flera andra sagt att de känner igen det även om de inte kommer på filmen. Så jag tror ändå att den finns. Värt att kolla om någon här känner igen det i alla fall.
Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med titeln på någon av dessa filmer i alla fall!