• Anonym (TS)

Orsakat vattenskada i hyresrätt , svårare att få ny lägenhet?

Är lite orolig för det. Det hände för några månader sen, jag ringde hyresvärden och förklarade och de skulle komma och kolla på det men då var jag inte hemma, sa att jag kommer vara hemma nästa dag men de hörde inte av sig. Sen träffade jag på de som skulle kommit och kollat i tvättstugan och de sa att de inte gör något eller ens behöver komma och kolla eftersom de ska stambyta inom det närmaste året /åren och renovera hela lägenheten så de kommer fixa det då.

Det som hände var att min son som är 2,5 hällde ut ett glas vatten på mattan, jag märkte det inte direkt utan sen på kvällen när vi kom hem och så reste sig parkettgolvet. 

Hyresvärden verkar ju knappt bry sig nu och jag anmälde direkt men är lite orolig för att det ska påverka om jag söker ny lägenhet , antingen genom internkön eller att de ger dåliga referenser om jag byter hyresvärd. Skulle behöva flytta till större inom några år iallafall eftersom jag väntar ett till barn nu.

Tacksam för svar om någon vet eller har erfarenhet. 

• Svar på tråden Orsakat vattenskada i hyresrätt , svårare att få ny lägenhet?
  • Anonym (Mia)

Du verkar vara en ansvarsfull hyresgäst som står för de få misstag du gör. Jag kan inte tänka mig att någon skulle ha något emot att hyra ut till dig.

• Anonym (TS)
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-14 04:12:34 följande:

Du verkar vara en ansvarsfull hyresgäst som står för de få misstag du gör. Jag kan inte tänka mig att någon skulle ha något emot att hyra ut till dig.

Tack för svar! 
  • Anonym (g)

Att vattenglas är en småsak, sånt som sker och som man i vissa fall kanske får ersätta vid utflytt men som inte gör en till en dålig hyresgäst.

• Anonym (N)

Det där är en pytteskada för en fastighetsägare. Och skulle de ändå precis renovera så gjorde det ju ingen skada alls. Du behöver ej oroa dig för det. 

• Anonym (TS)
    Anonym (g) skrev 2024-11-14 11:56:20 följande:

Att vattenglas är en småsak, sånt som sker och som man i vissa fall kanske får ersätta vid utflytt men som inte gör en till en dålig hyresgäst.

Tack för svar! Vad bra! Tror inte att jag behöver ersätta det eftersom de ändå ska riva upp och lägga nytt golv när de stambyter och renoverar men om jag behöver det gör jag det såklart , det borde gå på hemförsäkringen. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (N) skrev 2024-11-14 12:02:41 följande:

Det där är en pytteskada för en fastighetsägare. Och skulle de ändå precis renovera så gjorde det ju ingen skada alls. Du behöver ej oroa dig för det. 

Tack för svar! Vad bra.. ja de verkade ju inte se det som så allvarligt. De ska byta golvet när de stambyter och renoverar , förhoppningsvis nästa år men annars året efter. 
Svar på tråden Orsakat vattenskada i hyresrätt , svårare att få ny lägenhet?