• Anonym (Hej)

Han har gjort slut, är iskall men jag är krossad

lång historia kort. Vi har haft det knackigt i ca 2 år. Vi har ändå alltid rört varann & haft sex, hjälpts åt. Jag har velat ha mer hjälp hemma. Vilket jag inte fått så mycket. Han har velat ha mer närhet & sex, vilket jag inte gett han. Vi har ?hjälpts? åt lite hela tiden, det har inte varit avbrott i 6 månader liksom. vi har varit ett par i 8 år & har 3 barn tillsammans. han här sagt flera ggr att han mår dåligt & vill göra slut om jag inte ändrar mig. Då har jag gjort det ett tag tills jag märker att han inte vill ändra sig för mig & så fortsätter cirkeln.

nj till det att han har på riktigt dumpat mig & flyttar inom loppet av 4 dagar. Han är ISKALL & visar noll känslor. Han säger själv att han gått vidare. Jag själv är nedbruten av detta. 

tror ni han på riktigt har gått vidare? eller kommer han ångra sig? 

när jag frågar honom så säger han att han har gått vidare & han vet inte om han älskar mig eller vill ha mig. Jag ?måste? ha svar på detta för att gå vidare. Han säger att jag får höra av mig om jag mår dåligt & att han stöttar mig. han är Som förbytt! Från go, fin & skör till kall & hård på 2 veckor. Jag älskar honom så det gör ont, men måste vidare om han inte vill ha mig men får inget svar. Han säger att tiden får utvisa vad som händer, men vi är över. 

chock för mig. Är han över tror ni eller håller han bara en mask för att själv överleva? Hjälp.. 

• Svar på tråden Han har gjort slut, är iskall men jag är krossad
  • Anonym (Inte hans jobb)

Det är ju inte hans jobb att stötta dig i det här, eller hur? Han har säkert nog med sig själv. Slut är slut, och då måste man tyvärr stå på egna ben.

Det låter som att det är helt över. Bättre att ställa in dig på det och fokusera på dig själv.

• Anonym (Ja)

Jag hoppas verkligen att han står på sig, för ni två passar inte ihop! Han vill bara ha det fysiska men vill inte bidra till relationen, väldigt ego. Du å andra sidan verkar ligga bara för att få något i gengäld och när du inte fick det så blev det mindre sex, hoppas du fattar att det är sjukt att använda sex som förhandlingsmedel på det där sättet, både oärligt och manipulerande dessutom.

"Tiden får utvisa" är kodsnack för att han inte vill ha dig längre (ja, han HAR gått vidare, tro inget annat) men att han inte orkar med drama så han slätar över i hopp om att du inte ska tjafsa. Dessutom läge att återkomma för ett ligg om han känner för det om du tror att det kan bli något mer.

Det är inte alls någon mask, han har inte haft känslor för dig på länge men nu orkar han inte hålla skenet uppe längre. Undrar förresten om han träffat någon annan, för det är väl nästan värre om han bara lämnar dig ändå utan större orsak annat än att kärleken är slut.

Gå bara vidare, ni är inte bra för varandra.

• Anonym (Separerad)

När jag väl sa att "jag orkar inte med, jag vill inte bo med dig" så hade det gått långt. Kärleken var slut. Det fanns inget kvar. Jag hade bett om att vi skulle gå på parterapi flertalet gånger för att lösa våra problem men "det kan vi lösa själva bara du skärper dig". När jag väl tog steget och sa att jag inte ville bo med honom längre tyckte han att vi skulle ta hjälp av terapi... jag vägrade och blev "the bad guy" som inte "ville kämpa för relationen". 

Kommer ni att hitta tillbaka till varandra? Sannolikt inte och definitivt inte utan hjälp utifrån. 

• Anonym (Ja det har han)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-13 17:22:59 följande:

lång historia kort. Vi har haft det knackigt i ca 2 år. Vi har ändå alltid rört varann & haft sex, hjälpts åt. Jag har velat ha mer hjälp hemma. Vilket jag inte fått så mycket. Han har velat ha mer närhet & sex, vilket jag inte gett han. Vi har ?hjälpts? åt lite hela tiden, det har inte varit avbrott i 6 månader liksom. vi har varit ett par i 8 år & har 3 barn tillsammans. han här sagt flera ggr att han mår dåligt & vill göra slut om jag inte ändrar mig. Då har jag gjort det ett tag tills jag märker att han inte vill ändra sig för mig & så fortsätter cirkeln.

nj till det att han har på riktigt dumpat mig & flyttar inom loppet av 4 dagar. Han är ISKALL & visar noll känslor. Han säger själv att han gått vidare. Jag själv är nedbruten av detta. 

när jag frågar honom så säger han att han har gått vidare & han vet inte om han älskar mig eller vill ha mig. Jag ?måste? ha svar på detta för att gå vidare. Han säger att jag får höra av mig om jag mår dåligt & att han stöttar mig. han är Som förbytt! Från go, fin & skör till kall & hård på 2 veckor. Jag älskar honom så det gör ont, men måste vidare om han inte vill ha mig men får inget svar. Han säger att tiden får utvisa vad som händer, men vi är över. 

chock för mig. Är han över tror ni eller håller han bara en mask för att själv överleva? Hjälp.. 

Ja, han har gått vidare. Han vill samtidigt inte behandla dig illa, och säger därför att han finns där.

För dig kommer detta plötsligt, han har å sin sida redan gått igenom processen att avskilja dig.

Jag förstår verkligen att du har det tufft som bara den, men nu gäller det för dig att acceptera vad han säger: ni är inte längre ett par.
    Nu är det bara för dig att fokusera på din framtid.
  • Lynx123

Jobbigt men om förhållandet var så dåligt är det bättre att vara utan honom. Han har dessutom gått vidare och det säger ju allt. Du kommer att må bättre när du släpper och går vidare.

• Anonym (Varit med om båda)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-13 17:22:59 följande:

Är själv man och har varit med om båda.

I ett förhållande jag hade tog det slut pga saker utanför vår kontroll. Vi har gått vidare och det är över 10 år sedan, men någonstans är ärret fortfarande kvar och kännbart och tog säkert uppemot 4 år innan jag inte kände det fullt så mycket längre och kunde vara glad för hennes skull med andra män och önska henne all lycka till. 

Hon bor i ett annat land och hade gärna varit "vänner" men det hade vi nog aldrig klarat med den kemi vi hade och hade även 2 år efter skitit i allt vi kommit fram till och bara fortsatt där vi slutade om tillfälle gavs. Den separationen var extremt tuff.

Ett annat förhållande jag hade därefter var med en tjej som var helt fel för mig och då var vi ändå ihop i ca 3-4 år. Det sista "året" var bara för att för min del, vet inte egentligen vad jag väntade på. Så när det väl var slut så släppte jag bara prion att bry mig då jag egentligen slutat för ett tag sedan och läkte på någon vecka bara kändes det som, var mest att vänja sig vid den nya vardagen men inte en tanke på att gå tillbaka.

Eftersom att ni gått i en ond cirkel under lång tid är jag rädd att det kanske är så att det är dags för er att stå på egna ben och gå skilda vägar, framförallt eftersom att hans låga verkar ha slocknat och riskerar ha gjort det för länge sedan. För att få tillbaka det hade det nog varit att verkligen börja om, men är dels svårt med tre barn och även om ni inte hade barn så finns det för mycket historia för att spänningen ska väcka liv i det igen och den grund ni har byggt verkar inte hålla det vid liv nu längre och så är det ibland, men visst suger det.

• Anonym (Man53)

Han har sen länge bestämt sig och hunnit ställt in sig mentalt på att skilja sig , han är redan i den processen medans du är i chock.
    Låt det smälta in ett tag så du hinner bearbeta dina tankar. 
    Och fortsätt från det sen. 

• HSL7510

ja här har du svaret. Han har velat ha mer närhet & sex, vilket jag inte gett.

Att han nu blivit kall kan vara ett sätt för honom att skydda sig själv. Samt att hålla sitt fokus för sig själv, typ jag har bestämt mig !!!

Svar på tråden Han har gjort slut, är iskall men jag är krossad