• Anonym (Lussekatt)

Äter ni korv och processat kött?

Med tanke på att det ökar risken för cancer i tjock och ändtarmen. Korv likställs med rökning och är listat som ett cancerframkallande livsmedel enligt WHO. 

Har aldrig ätit särskilt mycket korv men slutade totalt med att äta korv och allt annat processat kött för 5 år sedan. Saknar det verkligen inte. 

• Svar på tråden Äter ni korv och processat kött?
  • Anonym (f)

Jaha var det mest för att skryta alltså...

Jag äter körv och processat kött japp

• Anonym (V)

Korv äter vi rätt ofta, men inte köpt korv. Köpt korv är perfekt som nödmat när det kniper. Några gånger per år blir det.

• Anonym (Lussekatt)
    Anonym (f) skrev 2024-11-13 16:55:09 följande:

Jaha var det mest för att skryta alltså...

Jag äter körv och processat kött japp

Nej utan mer att jag vill minimera riskerna som det medför att äta korv och processat kött. Det är ett personligt val och jag bryr mig inte hur andra människor gör. 
  • Anonym (Lussekatt)

Men visst, kan jag inspirera någon till ett hälsosammare leverne så är det ju alltid roligt. 

• Anonym (Mums)

Ja, korv, pate, leverpastej, bacon, rökt skinka

• Anonym (Skeptisk)

Har aldrig någonsin hört att det skulle vara lika farligt som rökning så länka gärna.

• Anonym (Lussekatt)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2024-11-13 17:01:40 följande:

Har aldrig någonsin hört att det skulle vara lika farligt som rökning så länka gärna.

En enkel googling så finns det info om det. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Lussekatt) skrev 2024-11-13 16:56:19 följande:
    Nej utan mer att jag vill minimera riskerna som det medför att äta korv och processat kött. Det är ett personligt val och jag bryr mig inte hur andra människor gör. 
    Rabblar upp risker och säger sig inte sakna det alls. Ej dömande. Fantastisk start på diskussionen, lite som skolmatstråden.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Lussekatt) skrev 2024-11-13 17:05:15 följande:
    En enkel googling så finns det info om det. 
    Vill inte. Länka! Det kan bli kul!
  • Anonym (Lussekatt)
    Anonym (f) skrev 2024-11-13 17:05:22 följande:
    Rabblar upp risker och säger sig inte sakna det alls. Ej dömande. Fantastisk start på diskussionen, lite som skolmatstråden.
    Är du en sån där lättkränkt typ så kanske du ska lämna tråden. 
Svar på tråden Äter ni korv och processat kött?