• Sarafamliv

Gravid v. 5+0 Svagt positivt

Jag plussade för 5 dagar sedan när min mens uteblev, plusset var svagt men blev sedan lite starkare men inte mycket. Har gjort digitalt test vilket visar "Gravid 1-2" men de borde visa 2-3. Någon annan som fått svaga plus som sedan ändå stegrat efter v.5?

• Svar på tråden Gravid v. 5+0 Svagt positivt
  • Anonym (Julia)

det är ändå rätt vanligt med svaga plus på bim, det beror lite på hur lång tid ägget tog på sig att fästa också ☺️ veckotrsten är inte heller exakta. 

hoppas allt går bra ☺️

• Anonym (...)

Ingen bra erfarenhet när det gäller svaga och långsamt ökande test. Förra månaden blev dem inte starkare än ditt, två veckor efter jag plussade sa det digitala fortfarande 1-2 och sen började jag blöda i v 5+6. 

Blev gravid direkt igen och nu ökade testen som dem skulle, än så länge bara 6+1 så ropar ju inte hej än ändå!

Hoppas du har bättre lycka! 

• Sarafamliv

Jag har en känsla av att min graviditet är över och väntar  bara på att kroppen ska börja blöda! 

Tråkigt att höra om ditt missfall men grattis till din nya graviditet! Håller tummarna att även jag lyckas bli gravid igen fort när kroppen läkt bort detta! Lycka till med nya graviditeten! 😊

• cutepenguin

Har tyvärr inte heller någon bra erfarenhet när testen inte slog om när dom borde. Magkänslan visade sig stämma för när jag var i vecka 10 fick jag ett MA. Embryot hade dött redan i vecka 5, men kroppen (om än väldigt fördröjt) skötte det själv.

• Sarafamliv
    cutepenguin skrev 2024-11-13 20:59:41 följande:

Har tyvärr inte heller någon bra erfarenhet när testen inte slog om när dom borde. Magkänslan visade sig stämma för när jag var i vecka 10 fick jag ett MA. Embryot hade dött redan i vecka 5, men kroppen (om än väldigt fördröjt) skötte det själv.

Tråkigt att höra om ditt missfall, jag går bara och väntar på en blödning nu.. hoppas inte jag behöver gå med det här i så många veckor! Vill bara börja om igen och förhoppningsvis lyckas! Har du lyckats bli gravid efter detta? 
  • cutepenguin
    Sarafamliv skrev 2024-11-13 21:02:44 följande:
    Tråkigt att höra om ditt missfall, jag går bara och väntar på en blödning nu.. hoppas inte jag behöver gå med det här i så många veckor! Vill bara börja om igen och förhoppningsvis lyckas! Har du lyckats bli gravid efter detta? 

Om testen fortsätter öka sakta skulle jag kontakta vården, kan i värsta fall (men är förmodligen inte det) vara utomkvedes. ❤️ Bra att kolla upp oavsett.

Jag hann få mens två gånger efter missfallet innan jag blev gravid med tvillingar som är 6 månader nu 🥰 (Fick missfallet förra året i juni och blev gravid förra året i augusti). 

• Sarafamliv
    cutepenguin skrev 2024-11-13 21:27:47 följande:

Om testen fortsätter öka sakta skulle jag kontakta vården, kan i värsta fall (men är förmodligen inte det) vara utomkvedes. ❤️ Bra att kolla upp oavsett.

Jag hann få mens två gånger efter missfallet innan jag blev gravid med tvillingar som är 6 månader nu 🥰 (Fick missfallet förra året i juni och blev gravid förra året i augusti). 

Men wow!! Grattis till tvillngar, vilken lycka!! 😍 
Svar på tråden Gravid v. 5+0 Svagt positivt