• Anonym (Ledsen mamma)

Funderar på abort

Jag plussade igår. Heeelt oväntat och oplanerat. Detta hade varit mitt tredje barn. Jag har tusen logiska anledningar till att vi inte ska ha fler barn, det hade vi ju bestämt. Samtidigt känns abort väldigt, väldigt tungt.

Är det någon som gjort abort? Brukar det vara svårt att få tid? Hur ont gör det? 

Vi har ett barn med svåra funktionsnedsättningar och vi föräldrar kämpar redan med att få tid och energi att räcka till de två barn vi har, det känns inte rättvist mot dem att få ett till barn.

• Svar på tråden Funderar på abort
  • Anonym (S)

Om du gör en tidig abort så är det som en kraftig mensvärk som håller i sig ganska konstant tills det är klart. Olika hur lång tid det tar innan det är över, men du ska inte räkna med att jobba den dagen.

Abort kan kännas tungt, men du har ju tusen anledningar att inte ha kvar det så kör på det, tänk på dina anledningar och ta stöd i det. Jag tycker det verkar som ett klokt beslut.

• Anonym (Ohno)

Jag gjorde abort i v 9, en medicinsk. förutom att det gjorde helt sjukt ont och jag spydde som en gris så dröjde det en vecka innan fostret till slut kom ut. 

det var mitt tredje barn också? jag trodde jag var säker på min sak men nu har det gått 7 månader och jag mår fortfarande väldigt väldigt dåligt över mitt beslut. Skulle aldrig göra om det igen?

Svar på tråden Funderar på abort