livet efter psykisk misshandel
Jag har mått fruktansvärt dåligt efter min senaste relation. Jag mådde dåligt när jag var i relationen men förstår först efteråt vidden av det jag varit med om och vad personen gjort med mig, skruvat min hjärna fullständigt.
Personen har vänt känsliga saker jag berättat mot mig vid senare tillfällen, valt att misstolka det jag säger så det ska låta som jag varit elak, ljugit om mig för andra, fällt dömande och kritiska kommentarer om det mesta mig och de flesta personer ifrågasättande av mina upplevelser eller känslor, emotionell avstängdhet/avvisande, ger mig brödsmulor när jag öser kärlek,
personen säger en sak ena stunden för att i nästa stund hävda att personen aldrig sagt eller gjort det, manipulerat fått mig tro saker som sen aldrig införlivas för att knyta mig till sig
jag kan förklara ännu mer djupgående men jag tror ni fattar, tycker detta är psykisk misshandel, är komplext och man märker knappt det för man börjar ifrågasätta sig själv och sin egen upplevelse när man är i det.
Jag undrar om någon annan varit med om likanande och hur ni rest er efter något sådant , vad som krävts och hur lång tid det tagit?