• Anonym (Slinda)

Ni som har Slinda mellanpiller, hur funkar dom för er?

tog ut min hormonspira för 2 v sedan och bytte till mellanpillret slinda. Har sedan dess haft blödning varje dag - som riklig mens. Barnmorskan som skrev ut receptet trodde inte att jag skulle få någon blödning alls med dessa piller eftersom de är snarlika hormonspiralen och med den har jag inte haft någon blödning alls (haft hormonspiral senaste 10 åren) men så verkar ju inte blivit fallet? frågan är nu HUR länge ska man stå ut med att blöda så här? hade inte gjort mig något om det var någon liten mellanblödning då och då, men nu är det så mycket att jag får gå med både tampong och binda.
    hur var det för er andra när ni började? 

• Svar på tråden Ni som har Slinda mellanpiller, hur funkar dom för er?
  • Anonym (Slinda)

Ingen med erfarenhet av slinda? 

• MoonageDaydream

jag har precis börjat med slinda, har tyvärr inte så mycket att komma med då jag bara ätit en vecka. Än så länge fungerar det bra. Har dina blödningar upphört? 

jag är också nyfiken på hur andra tycker det fungerar med dessa tabletter.

• Anonym (Slinda)

Hej, nej blöder fortfarande.. hoppas Att det ger med sig snart. Har bara haft 5 blödningsfria dagar på en hel månad. 

• Anonym (Blm)

Har ätit i ett halvår. Bästa pillren jag prövat hittills när det gäller jobbiga biverkningar, förutom just blödningar. Blöder i samma mönster som min tidigare cykel, det följer inte kartan, så blöder alltså mitt i kartan. Började därför ta ihop kartorna utan uppehåll, men ingen skillnad. Kan också blöda lite men länge vissa månader, och mycket vissa. Kan också få stänkblödningar. 

• Anonym (Usch för sånt)

Har rätt nyligen avslutat den sista kartan. Kommer aldrig ta dom mer eftersom jag tappade mitt hår

• Anonym (Slinda)
    Anonym (Blm) skrev 2024-11-20 21:35:52 följande:

Har ätit i ett halvår. Bästa pillren jag prövat hittills när det gäller jobbiga biverkningar, förutom just blödningar. Blöder i samma mönster som min tidigare cykel, det följer inte kartan, så blöder alltså mitt i kartan. Började därför ta ihop kartorna utan uppehåll, men ingen skillnad. Kan också blöda lite men länge vissa månader, och mycket vissa. Kan också få stänkblödningar. 

Fy det lät inget roligt? hur länge har du ätit ihop kartorna? Usch vill verkligen inte ha dessa blödningar! har även mycket huvudvärk. 
  • Anonym (Slinda)
    Anonym (Usch för sånt) skrev 2024-11-20 21:44:04 följande:

Har rätt nyligen avslutat den sista kartan. Kommer aldrig ta dom mer eftersom jag tappade mitt hår

Jag har tappat mycket hår under flera år men det tror Jag var en biverkning av hormonspiralen. Får se om det blir nån skillnad med dessa tabletter. men du har inte haft något blödningstrassel? 
Svar på tråden Ni som har Slinda mellanpiller, hur funkar dom för er?